2018 Beta X-Trainer 300

Η ιταλική Beta είναι μια εταιρεία που διαθέτει μεγάλη γκάμα off road μοτοσυκλετών, περιλαμβάνοντας κυρίως enduro και trial μοντέλα, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού των δύο δραστηριοτήτων. Κατά καιρούς έχουμε οδηγήσει κάποια από τα enduro μοντέλα της Beta και πρόσφατα καταφέραμε να οδηγήσουμε ακόμα περισσότερα στην παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας των enduro της Beta για το 2019. Ανάμεσα στα δεκαενιάρια, στεκόταν περήφανο και το X-Trainer του 2018, αφήνοντας να αποσπάσουν τα βλέμματα οι νεαρές Ιταλίδες, γνωρίζοντας ότι στο τέλος θα κλέψει τις εντυπώσεις!

Το περιμετρικό πλαίσιο τύπου trial, τα λυτά πλαστικά για μειωμένο βάρος, η κάπως τετραγωνισμένη εξάτμιση και το πιρούνι των 43mm δεν είναι εξοπλισμός που παραπέμπει σε σύγχρονη enduro μοτοσυκλέτα. Και εδώ το X-Trainer είναι ακριβώς το σημείο που ταράζει τα νερά. Τι είναι το enduro; Κυρίως όταν λέμε enduro αναφερόμαστε στο αγωνιστικό enduro που περιλαμβάνει διαδρομές και μονοπάτια μέσα στο βουνό που περνούν μέσα από ειδικές διαδρομές επίτευξης χρόνου τύπου scramble, motocross ή μονοπάτια που κλείνουν κύκλο. Τα τελευταία χρόνια δύσκολα θα δούμε κάποια παρέα εντουράδων να περιλαμβάνει στην βόλτα τις ειδικές διαδρομές ή κάποιο αυτοσχέδιο πιστάκι motocross για να ξεκαπνίσουν την μοτοσυκλέτα τους. Το μη αγωνιστικό enduro πλέον, είναι μονοπάτι και κόντρα μονοπάτι. Και με την νέα μόδα του Hard ή Extreme enduro οι σύγχρονες βόλτες περιλαμβάνουν και μοτοαλπινισμό όπου οι πιο ικανοί έχουν συμπεριλάβει και trial περάσματα στις διαδρομές τους. Η Beta αντιλαμβανόμενη πρώτη αυτή την συνήθεια του αγοραστικού κοινού, πριν τρία χρόνια έβγαλε στην παραγωγή το X-Trainer μια μοτοσυκλέτα που έχει φτιαχτεί για να κατακτήσει και το πιο δύσκολο μονοπάτι, και να ανταποκριθεί στην προσταγή του ιδιοκτήτη της στα δύσκολα περάσματα των βουνών.

Μελετημένη κατασκευή
Το εντυπωσιακό με το X-Trainer είναι το γεγονός ότι η Beta δεν ήθελε να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα δανειζόμενη εξοπλισμό από τα υπάρχοντα enduro μοντέλα της εταιρείας, αλλά ήθελε να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα που θα εκπλήρωνε τον τελικό της σκοπό. Ως εκ τούτου το X-Trainer έχει δικό του πλαίσιο περιμετρικού τύπου και ως επακόλουθο, δικό του ρεζερβουάρ και πλαστικά. Το πιρούνι των 43mm και η ανάρτηση της Ollé είναι κατασκευασμένα ειδικά για αυτό όπως επίσης και η εξάτμιση. Ωστόσο το μοτέρ είναι δανεισμένο από το 300 RR αλλά ομαλοποιημένο και ρυθμισμένο για τις ανάγκες του X-Trainer. Με όλα αυτά η Beta κατάφερε να κατεβάσει το βάρος στα 98 κιλά και το ύψος της σέλας στα 910mm, προσφέροντας τρία βασικά στοιχεία που ξεκουράζουν τους φίλους του enduro, ήπια δύναμη κινητήρα, ελαφριά μοτοσυκλέτα και εύκολη πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος. Επειδή το X-Trainer είναι φτιαγμένο για τα δύσκολα, η Beta δεν ξέχασε να συμπεριλάβει και ένα βεντιλατέρ στον εξοπλισμό αλλά και μια ειδικά σχεδιασμένη ποδιά που προστατεύει απόλυτα τα «αχαμνά» της μοτοσυκλέτας. Στην προσπάθεια της να κρατήσει χαμηλά το βάρος του X-Trainer η Beta του αφαίρεσε την μανιβέλα στον στάνταρντ εξοπλισμό αλλά άφησε τις υποδοχές για όποιον επιθυμεί να έχει και μανιβέλα. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται μόνο με μίζα, αλλά πιστεύουμε ότι όποιος βαδίζει σε δύσκολα μονοπάτια θα βάλει την μανιβέλα για να είναι σίγουρος.

Όνομα και πράγμα
Η Beta για κάποιο λόγο προσπάθησε να κρύψει τους λόγους για τους οποίους κατασκεύασε το X-Trainer, αναφέροντας στις μπροσούρες της ότι η μοτοσυκλέτα είναι φτιαγμένη για νέους οδηγούς στον χώρο του enduro. Κάπου στο τέλος διαβάζουμε ότι είναι και για όσους θέλουν να κάνουν extreme enduro αλλά χωρίς ιδιαίτερες αναφορές. Το όνομα όμως που επέλεξε να δώσει σε αυτή τη μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχο. Είναι μια μοτοσυκλέτα για να προπονηθείς(trainer) σε extreme enduro(X) και να παίξεις με ότι μπορείς να συναντήσεις πάνω στο βουνό. Φυσικά η φιλικότητα της μοτοσυκλέτας και οι εκπληκτικές της ικανότητες στα δύσκολα, αποτελούν σωστή επιλογή για κάποιον που ξεκινάει τώρα το enduro.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος περιμετρικό από ατσάλι μολύβδου
Μεταξόνιο 1467 mm
Μήκος 2157 mm
Πλάτος 802 mm
Συνολικό Ύψος 1245 mm
Ύψος Σέλας 910 mm
Απόσταση από το έδαφος 320 mm
Ύψος μαρσπιέ 390 mm
Βάρος κενή 99 kg (εμπρός 48 kg; πίσω 51 kg)
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 8,5 l.
Ρεζέρβα 1,5l.
Δοχείο Λαδιού 650cc
Χωρητικότητα Ψυγείων 1,3 l.
Εμπρός Πιρούνι Υδραυλικό USD πιρούνι με ø 43 mm
Πίσω Ανάρτηση Monoshock
Διαδρομή Ανάρτησης 110 mm
Διαδρομή Πιρουνιού 270 mm
Διαδρομή πίσω τροχού 270 mm
Εμπρός Φρένο Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα δύο πιστονιών
Πίσω Φρένο Δισκόφρενο ø260 mm με δαγκάνα ενός πιστονιού
Εμπρός στεφάνη 21 x 1,6 – 36 τρύπες
Πίσω στεφάνη 18 x 1,85 – 36 τρύπες
Εμπρός ελαστικό 80/100 – 21
Πίσω ελαστικό 140/80 -18
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Μονοκύλινδρος, δίχρονος, υδρόψυκτος
Διάμετρος 72 mm
Διαδρομή 72 mm
Κυβισμός 293,1 cc
Συμπίεση 11,45:1
Βαλβίδα εξαγωγής BPV Systsem
Εκκίνηση μίζα
Ανάφλεξη AC Kokusan – ψηφιακή CDI με έλεγχο αντλίας λαδιού
Μπουζί NGK GR7CI8
Σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας induction reed
Λίπανση Μίξη με τρόμπα λαδιού
Καρμπιρατέρ Keihin PWK 36
Συμπλέκτης wet multi-disc clutch
Αρχική μετάδοση Z.27/72
Ταχύτητες 6
Τελική μετάδοση αλυσίδα
Λάδι Κινητήρα SAE 10W/40
Κατανάλωση l/100 km 2,978
Ρύποι Co2 [g/km] 71

Πηγή https://enduronews.gr/2018/10/23/test-ride-2018-beta-x-trainer-300-enduro-αποκάλυψη/#prettyPhoto

2 Likes

Ψήθηκα, ετοίμασε μου ένα να περάσω να το πάρω μόλις σχολάσω…

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Έτοιμο,έχω πει στον μικρό να σε περιμένει (σε περίπτωση που λείπω)

4 Likes

98 κιλά…

Μάλιστα…

Κάποτε ζύγιζα παραπάνω …:joy:

image

1 Like

Αντίστοιχη συνταγή με το Freeride της ΚΤΜ.
Σαφώς και απευθύνεται στους χομπίστες μιας και οι αγωνιζόμενοι θα διαλέξουν τα εντούρο μοντέλα που είναι καλύτερα στημένα και πιο δυνατά.
Αλλά ναι, τυλίξτε μου κι εμένα ένα. (Λένε ότι το 300άρι μοτέρ της ΒΕΤΑ κεντάει! )