Aprilia Pegaso 650 ie - Η γυναίκα μου

Εδώ και αρκετό καιρό η τσιμούχα του συμπλέκτη δάκρυζε. Φυσικά όταν δακρύζει η τσιμούχα σου καταλαβαίνεις ότι κάποια στιγμή θα σε αφήσει αλλά δεν ήθελα να το πιστέψω κι έτσι συνέχισα να την δουλεύω.

Δυστυχώς δεν ήταν δυνατόν να την αλλάξω χωρίς να λύσω το καπάκι γιατί δεν υπήρχε χώρος για να μπει ένα εργαλείο που θα μπορούσε να την τραβήξει. Έτσι έλυσα καπάκι.

Ευτυχώς δεν ήταν ιδιαίτερο δύσκολο και βρήκα και ένα service manual που με βοήθησε. Έπρεπε να λύσω και την τρόμπα… Αυτό πράγμα φαίνεται λίγο φαγωμένο αλλά δεν μου κάνει εντύπωση με τα 120+ χιλιάδες χλμ που έχει το μηχανάκι…

Αφού το έβγαλα έπρεπε να φύγει και ο ατέρμονας. Μετά από αυτό η τσιμούχα βγήκε πολύ εύκολα.

Και μπήκε η καινούρια.

Φυσικά για να τα λύσω αυτά έπρεπε να βγάλω και τα λάδια όπως και το παραφλού. Ευκαιρία να τα αλλάξω και αυτά μιας και ήταν πολυκαιρισμένα…

4 Likes

Πφφφ…
Παπριλια

Μια συγκινητική στιγμή στην σχέση μου σήμερα.

Βέβαια η αλήθεια είναι ότι λόγω του ότι είχα κομμένη ντίζα για 3-4 χρόνια πρέπει να έχω κάνει περισσότερα χλμ αλλά είναι διαφορετικά όταν το βλέπεις και γυρνάει…

15 χρόνια και κάτι μήνες. Έχει κάνει την Ελλάδα κάμποσες φορές από άκρη σε άκρη, έχει τρακάρει μια φορά, έχει κάνει μπόλικο χώμα, μου έχει προσφέρει όμορφες στιγμές και πολύτιμες αναμνήσεις.

Ξέρω, εργαλείο είναι… Ένα άψυχο πράγμα… Παρόλα αυτά είναι κομμάτι ενός μεγάλου μέρους της ζωής μου και αυτό το κάνει κατά κάποιο τρόπο ξεχωριστό για μένα.

Τίμιο μηχανάκι, δεν το μετάνιωσα ούτε μια στιγμή που το πήρα (κούτα παρακαλώ). Δεν του έχω ρίξει λεφτά, μου ζήτησε ελάχιστα εκτός των προβλεπόμενων.

Τα τελευταία χρόνια το έχω παραμελήσει. Χάνει λάδια από κάποια φλάντζα, δεν έχει πάει συνεργείο για απίστευτα μεγάλο διάστημα και με το ζόρι του έκανα τα βασικά. Κι όμως ακόμα συνεχίζει.

4 Likes

Καλά και που πήγενε, εκεί που πηγενε, ήταν σα να μη πηγενε…

Είναι όντως αξιοσημείωτο πώς δουλεύει αυτό το πράμα ακόμα. :joy:

1 Like

Γιού γκατ ε πόιντ

Πριν κανά μήνα άλλαξα λάστιχα. Στο λαστιχάδικο παρατηρήσαμε ότι τα ρουλεμάν του πίσω τροχού ήταν παιγμένα, όχι της γραναζιέρας αλλά μόνο του τροχού. Αυτό μου φάνηκε λίγο περίεργο γιατί δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος που τα άλλαξα και είναι μια εργασία που την έχω κάνει κάμποσες φορές και στις δύο μηχανές χωρίς να έχω κάνει λάθος τοποθέτηση ποτέ. Μία φορά μόνο έκανα λάθος εξαγωγή, ξέχασα ότι έχει ασφάλεια με αποτέλεσμα να σπάσω την φωλιά και να αγοράσω ρόδα από μάντρα :man_facepalming:.

Σήμερα αποφάσισα να τα βγάλω γιατί ήθελα να αλλάξω και αλυσίδα. Δυστυχώς με περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη. Τα ρουλεμάν που είχα βάλει είχαν μεταλλικά καλύμματα και το εσωτερικό κάλυμμα από την αριστερή πλευρά είχε φύγει και είχε κάνει ταξιδάκι μέσα στο κέντρο του τροχού.

Το αποτέλεσμα είναι να έχει φάει τον αποστάτη τόσο ώστε να έχει τρυπήσει σε ένα σημείο και το κέντρο του τροχού από την άκρη σχεδόν μέχρι την μέση κάνοντας κάτι βαθειά αυλάκια.

image

Το κέντρο

Και κάτι που με προβλημάτισε ταμάλα. Φαίνεται σαν να έχει επηρεάσει και την φωλιά μιας και όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο το καινούριο ρουλεμάν μπαίνει και βγαίνει για πλάκα.

Δεν είμαι σίγουρος για τον αν πρέπει να πάρω καινούριο κέντρο. Νομίζω ότι το ρουλεμάν θα έχει παίζο και δεν θα αντέξει και πολύ σε αυτή την φωλιά.

Η ζημιά μάλλον προκλήθηκε γιατί έβαλα λάθος ρουλεμάν την τελευταία φορά που τα άλλαξα. Αντί να βάλω αυτά με το λάστιχο έβαλα τα μεταλλικά που υποψιάζομαι ότι δεν ενδείκνυνται για σημεία που τρώνε νερά.

Αριστερά το παλιό της Koyo και δεξιά το καινούριο της SKF

Φαίνεται ότι έπρεπε να βάλω 6203RS κι εγώ έβαλα 6203Ζ :frowning_face:

Θυμάμαι ότι τα παλιά τα είχα αγοράσει από ένα μαγαζί στην Θηβών πηγαίνοντας εκεί με το δείγμα. Οπότε είμαι σίγουρος ότι αυτός που μου τα έδωσε έκανε λάθος. Αλλά φυσικά έκανα κι εγώ λάθος που δεν πρόσεξα ότι ήταν με μέταλλο.

Ερωτήσεις:

  1. Μπορώ να βρω κάπου τον αποστάτη ή είναι καλύτερα να παραγγείλω το μαμά (19 γιούρια) και να τελειώνω;
  2. Με την ζημιά που έχει το κέντρο θα πρέπει να φοβάμαι ότι μπορεί να σπάσει κάποια στιγμή;
  3. Το ότι μπορώ να βάλω και να βγάλω το ρουλεμάν σημαίνει ότι έχει παίζο (αν και με το χέρι δεν ένοιωσα κάτι τέτοιο) και κατά συνέπεια να μου καταστρέψει και το καινούριο ρουλεμάν;

Τέσσερα πράγματα έρχονται στην γκλάβα μου.

1.Γέμισμα με υλικό και διαμορφωση σε τόρνο .Σε αυτή την περίπτωση (μάλλον) μπορεί να επισκευαστεί και το εσωτερικό του κεντρου (που είναι σαν σπειρωμα) αλλά δεν έχω ιδέα από κόστος και αν αξίζει.
2.Κάποτε ένας γνωστός μου μάστορας είχε κάνει μερικές πόντες (με ζουμπά) σε ξεχειλωμενη φωλιά ώστε να δημιουργήσει ‘δόντια’ στο εσωτερικό της.Αυτό το κόλπο δούλεψε και το ρουλεμάν μπήκε σφιχτά.
3.Ρουλεμάν με λίγο μεγαλύτερη εξωτερική διάμετρο.
4.Μεταχειρισμενος τροχός,απ’ότι είδα έχουν 50-60 ευρώ.

Υγ.Ωραία λέξη το παίζο αντί του τζόγου :yum:

Δεν ξέρω και πολλά από δαύτα, αλλά με κέντρο/ άξονα/ τροχό δεν θα έπαιρνα κανένα ρίσκο. Ό,τι είναι πιο ασφαλές, αυτό θα έκανα.

Τελικά αποφάσισα να πάρω καινούριο τροχό. Βρήκα ένα από πήγασο του 98 μαζί με γραναζιέρα στα 60 ευρώ.

Η μόνη διαφορά με τον δικό μου είναι ότι η γραναζιέρα έχει 6 αυτιά αντί για 4

Κατά τα άλλα είναι το ίδιο.

Ο αποστάτης έχει μια ροδέλα σφηνωτή για να τον κρατάει στην θέση του όταν βάζεις τα ρουλεμάν. Αυτό δεν υπάρχει στο δικό μου.

image

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν είχα πάρει ρουλεμάν για την γραναζιέρα, μιας και υπολόγιζα ότι θα χρησιμοποιούσα την δικιά μου. Δυστυχώς δεν ήταν δυνατόν λόγο της διαφοράς που έχουν. Το ρουλεμάν της γραναζιέρας που πήρα δεν φαινόταν να έχει θέμα αλλά μιας και του τροχού ήταν σφηνομένα φαντάζομαι ότι ήταν στο ράφι για αρκετό καιρό, οπότε ίσως χρειαστεί να αλλάξω σύντομα και αυτά τα ρουλεμάν.

Επειδή όμως ο καμμένος φυσάει και το γιαούρτι αποφάσισα να τον αφαιρέσω.

Την καλυτερη δουλεια εκανες οσο αφορα τα αυτακια δεν γνωριζω αν παιζει καποιο ρολο παρολα αυτα θα προτιμουσα να ειναι ιδια

1 Like

Τα boldαρισμένα(sic) είναι συνήθως μια καλή αφορμή για να γίνει μια συζήτηση για κάτι καλύτερο (παζάρι Ελληνιστί.?) :grimacing:
Επίσης να είμαστε λίγο επιφυλακτικοί όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο τροχό μαζί με λάστιχο,έχουν τύχει περιπτώσεις η εξωτερική πλευρά (αυτή που βλέπουμε) να είναι άριστη και απο μέσα να είναι έτσι (ή και χειρότερη).

Δεν ξέρω τι είναι τα boldαρισμένα αλλά καλύτερη τιμή δεν πήρα και είναι λογικό όταν το πιο φθηνό που βρήκα ήταν 50 ευρώ αλλά από βόρεια Ελλάδα που σημαίνει + κόστος μεταφορικών + ότι δεν θα μπορούσα να την δω.

Δεν είχε λάστιχο και είδα ότι και εσωτερικός κόσμος της ζάντας ήταν αγνός και άσπιλος. Γενικά είναι σε καλή κατάσταση, ίσως ακόμα καλύτερη από τον δικό μου, έστω κι αν ήταν από μοντέλο του 98.

1 Like

Άσχετο το ξέρω, αλλά τι τακάκια βάζεις στον Πήγασο; Ήρθε η ώρα κ για τα δικά μου κ δεν έχω ιδέα τι θα του πήγαινε καλυτερα

Συνήθως braking.

Εδώ και κανά μήνα μου έχει σκάσει ένα σωληνάκι υψηλής το οποίο στέλνει πίεση στον τεντωτήρα της καδένας. Είναι ψιλοστάνταρ στους Πήγασους που έχουν μαζέψει χιλιόμετρα.

Το πρόβλημα είναι ότι είναι αρκετά δύσκολο να αλλαχτεί και για αυτό δεν το έχω αλλάξει ακόμα. Η μία άκρη που είναι πάνω στον τεντωτήρα είναι αρκετά εύκολο να βγει. Η άλλη που είναι πάνω στην κεφαλή είναι ακριβώς πίσω από τον λαιμό του πλαισίου και τον παίρνει πατόκορφα.

Δεξιά φαίνεται η τρύπα αφού έβγαλα τον τεντωτήρα και αριστερά στο βάθος το σημείο που βιδώνει η άλλη άκρη.

image

Την περασμένη βδομάδα με την βοήθεια του @Mitch καταφέραμε και την ξεβιδώσαμε. Μαμά σωληνάκι στοιχίζει γύρω στα 45 ευρώ, αλλά έτσι κι αλλιώς μου είπαν ότι δεν έχουν γιατί έχει έλλειψη. Βέβαια αν θα το έψαχνα λίγο ίσως έβρισκα από κανά στοκ. Είπα όμως να δοκιμάσω να φτιάξω ένα κι έτσι πήγα σε μαγαζί που μου το συνέστησε ο @Rory. Μου έφτιαξαν αυτό

Το οποίο φαίνεται πολύ πιο γερό από το μαμά αλλά είναι και πολύ πιο χοντροκομμένο

Είναι εμφανής η διαφορά νομίζω, αλλά φαίνεται ότι έστω οριακά μπορεί να μπει.

Το μαρτύριο μου ξεκίνησε σήμερα το πρωί. Δεν κατάφερα να βιδώσω την βίδα, ακόμα και μετά από κάμποσες ώρες προσπάθειας.

Τελικά τα παράτησα για σήμερα και έδεσα το σωληνάκι σε ένα άλλεν μπας και πάρει λίγο κλήση για να πάει η βίδα στην ευθεία.

Έριξα πολλές κατάρες σήμερα. Μακάρι να το είχα πάει σε έναν μάστορα από την αρχή και να μην είχα ασχοληθεί καθόλου. Δυστυχώς είναι μάλλον αργά τώρα και όπως όλα δείχνουν θα μείνω τουλάχιστον ακόμα μία βδομάδα χωρίς τον Πήγασο.

Κατάρα! &^$%^&$%^#^98^&&^%^%#%$#%$#^&^()&*)(&

1 Like

Εγω νομίζω ότι το τσουτσούνι θέλει τον @Mitch του,αυτός ξέρει απο τέτοια πράγματα.

Κοίτα, σίγουρα πιάνουν πιο πολλά τα χέρια του. Αλλά νομίζω ότι κι αυτός σε κατάρες θα κατέληγε.

Μπαααα, δώστου αυτουνού τσουτσούνια και πάρτου την ψυχή

1 Like

Μονο απο την φωτο κανει μπαμ οτι ειναι χοντροκομμενο χωρις να δω το μαμα καλο κουραγιο για να μπει!!!,αν…μπει!!!

Δίπλα στο μαμά το έχω φωτό ρε :grin: