B.R.P.* Story (XR650R)

Όταν άρχισαν οι σκέψεις για να αρχίσω να ξηλώνω πλεξούδες,μίζες κλπ ‘περιττά’ πράγματα απ’το ντομι κατάλαβα ότι ήρθε ο καιρός για κάτι άλλο.
Μετά από ώριμη :clown_face: σκέψη πήρα ένα XR650R.

Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα :stuck_out_tongue_winking_eye:

Η αλήθεια είναι ότι πριν το αγοράσω είχα μιλήσει με νυν και πρώην ιδιοκτήτες 650 για να μαζέψω πληροφορίες.
Υπήρχε και μία έκδοση με μίζα από την Ιταλική Dall’ara για την οποία δεν άκουγα και τα καλύτερα στο παρελθόν χωρίς όμως να το έχω διασταυρώσει.Κάποιοι ιδιοκτήτες τη μιζάτης εκδόσεις μου είπαν ότι από πλευράς αξιοπιστίας καλύτερα να επιλέξω μόνο μανιβέλα,η μίζα καλό είναι να χρησιμοποιείται σε έκτακτες περιπτώσεις και ποτέ όταν το μοτέρ είναι κρύο …ετσι λοιπόν πήρα την αντρική έκδοση :face_with_raised_eyebrow:

Η χρήση που του κάνω είναι παρόμοια με αυτή που έκανα στο NX650 που είχα πριν,δηλαδή λίγο απ’όλα(χωρίς τζατζίκι).Καθημερινό commuting,ονοφάδες και κάνα μονοπάτι.

ΥΓ.* B.R.P.=Big Red Pig,έτσι αποκαλούν χαιδευτικά στο εξωτερικό τα μεγάλα μονοκύλινδρα XR

6 Likes

Δύο τρεις μέρες αφότου το πήρα με αφησε στα κρύα του λουτρού έξω απ’την δουλειά μου.Για την ακρίβεια δεν με άφησε αλλά οταν σχόλασα δεν έπαιρνε μπροστά με τίποτα,Έτσι για τα καλορίζικα βρέθηκε πάνω στην οδική(φωτό 1ου ποστ) με προορισμό στο σπίτι μου.Κάποιες ώρες πριν είχε γίνει η ‘επισημη’ παρουσίαση του σε φόρουμ(μου το ματιάσανε :joy:

:stuck_out_tongue_winking_eye: ).

Άρχισα το λύσιμο,ευκαιρία να δούμε και τι παίζει από κάτω …

Αυτό θα πει γομαρένιο πλαίσιο

Αν και πρώτη φορά το καρμπυρατέρ βγήκε αρκετά εύκολα(τα καλά της μεγάλης μηχανής,έχει άπλα για τέτοιες δουλειές :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Τα ζιγκλέρ εχουν τα εργοστασιακά νούμερα

Αν θυμάμαι καλά ο υπαίτιος που δεν έπαιρνε μπροστά ήταν το slow jet που ήταν βουλωμένο

Και μια εικόνα από τις βαλβίδες εισαγωγής

Το μπουζί φαινόταν σε καλή κατάσταση αλλά το άλλαξα

Αφου καθαρισα το καρμπιρατερ το μηχανάκι πήρε πάλι μπροστά και ξανά προς την δόξα τραβά :yum:

6 Likes

Βροχη τα λαικ.
Δωσε πονο

its-raining-likes-oh-yeah

1 Like

Άλλαξα το ντουι του μπροστινού φανάριού γιατί ήταν ταλαιπωρημένο,πήρα ντουι πίσω φαναριού(από Καρρέρ) και μερικές βίδες για τα πλαϊνά καπάκια του στοκ ντεπόζιτου.

Έβαλα μια κόρνα από ντομι που είχα αλλά ήταν πολύ μεγάλη και εμπόδιζε το στρίψιμο των καλαμιών.Έτσι πήρα μια μικρότερη και ελαφρυτερη(αγωνιστικού τύπου :joy: )

4 Likes

Ενα σημείο που πρέπει να προσεχθεί στο 650 ειναι το δεξι μαρσπιέ.Πιάνει στο πλαίσιο με δυο βίδες οι οποίες εχουν την τάση να χαλαρώνουν,να εχουν μπόσικο και να σπάνε.
00:35

Στο Ιταλικο εξαροφορουμ διάβασα οτι τουλαχιστον στην Ιταλία δεν έχει γίνει γνωστό τέτοιο περιστατικό,επείδή όμως εχει συμβει πολλές φορές ανα τον κόσμο καλό είναι να ελέγχονται τακτικά ή να γίνει παρέμβαση για να εχουμε ήσυχο το κεφάλι μας.
Η πιο απλή ειναι να αλλαχτούν με βίδες μεγαλύτερης αντοχής(φωτό απο διαδίκτυο).Η μεγάλη μπαίνει αν εχει χαλάσει το σπείρωμα και θέλει ξετρύπημα του πλαισίου ωστε να μπει κόντρα παξιμάδι απο πίσω.

Η σιγουρότερη λύση είναι να κολληθεί έξτρα βάση στο πάνω μερος του μαρσπιέ η οποία θα αγκαλιάζει το πάνω μερος του πλαισίου και μεγάλη βίδα που πιάνει απο πίσω με παξιμάδι.Αυτή η λύση υπάρχει και ετοιμη απο κάνα δυο εταιρείες.

Εγω επέλεξα την πιο απλή και οικονομική και πήρα ενισχυμένες βίδες(βασικά άλλος τις πήρε γιατι ειναι ψιλοσπάνιες) και τους ρίχνω καμιά ματιά κάθε όποτε.
Την ιδια μέρα(σε συνεργείο) αλλάχτηκε η τσιμούχα που ειναι στο δίχαλο του συμπλέκτη(συνηθισμένο fail στα 650),τσιμούχα μανιβέλας,φτιάχτηκε ένα σπείρωμα απο την βάση του σταντ και αλλάχτηκαν τα πίσω τακάκια.
Ο μαστορας που ανέλαβε τις εργασίες ειναι ο ίδιος που ειχε φτιάξει την σπασμένη βίδα στην σίτα λαδιου απ’το ντομί(για όσους θυμούνται).


Κωδικός τσιμούχας συμπλέκτη

Ανοίξαμε επίσης και την σίτα που είναι στο κάτω μέρος του σκελετού(ξηρό κάρτερ).Είχε μούργα αλλά όχι ρινίσματα μετάλλων

Φυσικά καθαριστηκε πριν ξαναμπεί στην θέση της

2 Likes

Ενα απ’τα πρωτα πράγματα που προσπάθησα να κάνω οταν πήρα το 650 ήταν να βγάλω άμεσα το μεγάλο ντεπόζιτο της Acerbis(χωρητικότητας στα 23lt) και να βάλω στο στοκ(περίπου 10 λίτρα).Ωραίο και πρακτικό για ταξίδια το μεγάλο αλλά για πιπεράτες καταστάσεις(μονοπάτια) είναι ότι χειρότερο(μια εικόνα 1000 λέξεις …)

Το πρόβλημα ηταν ότι το ρουμπινέτο του στοκ είχε διαρροή προφανώς λόγο αχρησίας.

Η Honda δεν δίνει κιτ επισκευής οπότε άρχισα το ψάξιμο για να βρω λύση.
Βρήκα κάποιους κωδικους απο άλλα μοντέλα Honda(CB400 του κάποτε,γουρούνα TRX επίσης του κάποτε) και ανά χείρας πήγα στα δυο κοντινά χοντομάγαζα(τογελος,μοτομαντνες) όπου πήρα τα τρια του Καράμπελα γιατι οι κωδικοι δεν υπήρχαν καν στο σύστημα τους.
Τελικά την λύση την έδωσε το MOTOSP.GR,Τρίτη εγινε η παραγγελία Παρασκευή πήγα και τα πήρα παρόλο που αρχικά μου είχαν πει για 5-6 εργάσιμες,
Οι κωδικοί που χρειάζονται,πήρα 2 o’ring για την σιτα/φίλτρο/τσουτσούνι που μπαινει μεσα στο ντεποζιτο,ένα τετράγωνης διατομής και ένα στρογγυλής(το οποίο χρησιμοποίησα).

Έτσι λοιπόν μια μέρα ήρθε ο μαστρό @MoNiker για καφέ και βοήθεια μιας και είναι γνωστός στο να βρίσκει και να βάζει τις σωστές βίδες στις σωστές τρύπες :stuck_out_tongue_winking_eye:
Thanks boy :+1:

Και εκεί που η σέλα ήταν σερβιέτα …

… έγινε ξαφνικά καναπές :joy:

Και οι απαραίτητες δοκιμές …αυτό είναι εργαλείο όχι σαν κάτι 610 :kissing_heart:

5 Likes

Φίλτρο της Twin Air(11-12 ευρώ) γιατί το πανάκριβο Κ/Ν είναι γτπκ σε χωμάτινη χρήση

Οι αποστάτες των τροχών είναι αλουμινίου και εχουν μικρή διαρκεια ζωής,η ALL BALLS(άκου όνομα εταιρείας …) φτιάχνει αποστάτες με δυο κράμματα,σίδερο(ασημένο χρώμα) στο μέρος που φωλιάζουν οι τσιμούχες και αλουμίνιο το πίσω μέρος(μαύρο χρώμα) που ακουμπάει στο ψαλίδι.
Μετά απο παραγγελία του @Mitch ήρθαν απο UK στον πολύ σύντομο χρόνο των …(δεν θυμάμαι ακριβώς) …2 μηνών περίπου :face_with_symbols_over_mouth:

Επειδή το μηχανάκι είναι και καθημερινό χρειαζόμουν μαρσπιέ συνεπιβάτη για μικρομετακινήσεις του χαρεμιού μου.Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ουτε σαν δείγμα(ειχε κάποτε η Dall’ara) και στο εξωτερικό υπάρχουν κάποια έτοιμα(κυρίως απο Αμέρικα) με τιμές που ξεκινούν πάνω απο 110δολάρια.
Μετά απο πολλά παρακαλητά και υποχωρήσεις(άλλαξα ομάδα,ιδεολογία,κόμμα κλπ) το (γκούχου-γκούχου) εξέχων μέλος και διαχειιριστής τουτουνού του φόρουμ Κ. @Mitch αποφάσισε να φτιάξει χειροποίητα για το Χόντα 650 που τόσο αγαπά :joy:
Thanks boy!!

Πριν καν αγορασω το μηχανάκι ειχα σταμπάρει μια σχάρα της Givi η οποία έχει μέγιστο βάρος 3 κιλά…Ακούγονται λίγα αλλά με κάποιες βελτιώσεις μπορεί να ενισχυθεί.ξερω έναν καλό μάστορα(και καλό παιδί) που μπορεί να το αναλάβει :sunglasses:

Για να μπεί η σχάρα έπρεπε να βάλω το υποπλαίσο της πίσω ουράς.Αυτο το υποπλαίσιο ήταν στον στάνταρ εξοπλισμό των Ευρωπακών και Αυστραλέζικων μοντέλων αλλά όχι των Αμερικάνικων που γενικά ήταν ακόμα πιο Σπαρτιάτικα σε εξοπλισμό.

Αλλάχτηκαν τα μπροστινά τακάκια

Άλλαξα την πορεία των ντιζών της γκαζιέρας(ήταν λανθασμένα έξω απ’το τιμόνι)
Πριν
20180216_120803

Μετά

Και άλλαξα τα απαράδεκτα Κινέζικα γκριπ(τύπου Protaper μη χέσω) με άλλα της Pro Grip που αποδεικνύονται πολύ άνετα

Αλλάχτηκε και το σωληνάκι καυσίμου μεταξύ καρμπυρατέρ-ντεπόζιτου.Το μη γνήσιο τσάκιζε και δημιουργούσε πρόβλημα τροφοδοσίας.

Πριν

Μετά

Ο κωδικός ανταλλακτικού

4 Likes

Μέχρι να ετοιμαστεί το VOR που θα αγοράσω :yum: πήρα μερικά πραγματάκια στο BRP
Πίσω δισκόπλακα γιατί μέχρι τώρα έκανα τράμπα από τον έναν τροχό στον άλλον και στο τέλος θα έπαιρνα τα σπειρώματα του κέντρου στο χέρι από το βάλε βγάλε.Επίσης ένα 14άρι γρανάζι (δηλαδή στοκ μέγεθος) γιατί τώρα φοράει 15 και σέρνεται :joy: .

3 Likes

Τα λαδάκια πιστεύω θα σου κάτσουν ταμάμ!
Για πες και για την αλυσίδα 2 λόγια;

Τα λάδια τα είχα βάλει την πρώτη φορά και δεν τα ξαναέβαλα γιατί. …δεν ξέρω γιατί …
Ένδιαμεσα έβαλα τα Silokolene Comp4 αλλά είδα αρκετή κατανάλωση λαδιού που πριν δεν πρέπει να είχε τοση.Οπότε ξανά Thumper για να δω αν συνεχίσει να καίει με τον ίδιο ρυθμό η λαδιέρα :joy:
Η αλυσίδα είναι αυτή https://www.motoonline.com.au/2016/06/23/product-ek-520-dex-chain/ και την πρότεινε ο πωλητής ως πολύ καλή και αρκετά οικονομική (μετα από έκπτωση στα 60 ευρώ ).

Πολύ καλή τιμή για ΕΚ & X-Ring!:ok_hand:t4:

Τα Thumper συστήνονται για μονοκύλινδρα!
Κι εγώ τα ίδια βάζω.

@Lefkadios περιμένω να μου πεις αν καίει το ίδιο με τα thumber… Στην επόμενη αλλαγή θα τα δοκιμάσω κι εγώ και είμαι περίεργος αν θα τα καίει το ίδιο με τα καστρόλ που έβαζα μέχρι τώρα.

Τα είχα βάλει αρκετές φορές στο ντομί,μια χαρα είναι και σχετικά οικονομικά.

Αν και δεν έχω λειτουργικό κοντέρ θα το προσπαθήσω με εφαρμογή στο κινητό και εμπειρικά.

Πήγα στον Δαμίγο και πήρα βίδες άλεν με ίδια σκληρότητα που είχαν οι εργοστασιακές(10).Θα προτιμούσα με πολύγωνο(για δεκάρι κλειδί) μιας και έχω περισσότερη εμπιστοσύνη αλλά αφού δεν θα βγαίνουν κάθε τρεις και λίγο μια χαρά δουλειά θα κάνουν.4 ευρώ τα δέκα κομμάτια είχαν.
Btw πολύ εξυπηρετικός ο πωλητής.

Έτοιμο,η δισκόπλακα είναι JT

3 Likes

Φαντάζομαι έβαλες και κόλλα σπειρωμάτων, ε;:grin:

Όχι …μόνο γράσο και σπρέι επαφών όπως προτείνει ο μαστροΛάμπρος :joy:

2 Likes

Στα πρωτα χλμ και μεχρι να φυγουν οι γραμμωσεις απο την δισκοπλακα, να στρωσει, θα εχεις πολυ αποτομο φρενο Ή τουλαχιστον πολυ πιο αποτομο απο οτι εχεις συνηθησει Eχε το αυτο στο νου σου για τα πρωτα φρεναρισματα

1 Like

Ποσο το μαλι η δισκοπλακα;

Ο Δαμιγος που ειναι;