Barigo 600 SM

Η Barigo είναι Γαλλική εταιρεία που φτιάχνει χειροποίητα πλαίσια μοτοσυκλετών από την δεκαετία του '70 και έγινε γνωστή χρησιμοποιώντας αρχικά κινητήρες XL500S και XT500.
Εδώ όμως θα δούμε ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1991 το 600SM.

Εχει τετραβάλβιδο κινητήρα Rotax με δυο Dellorto 36άρια,συμπίεση 11.5 :1 και απέδιδε 61hp/8000στρ/λ και 57Nm/6000 με το βάρος του να είναι στα 132 κιλά στεγνό.

Οι αναρτήσεις ειναι WP και οι δαγκάνες φρένων της Grimeca (τετραπίστονες) ή της Γαλλικής Beringer (εξαπίστονες).

Το πιο εξωτικό του μέρος είναι το πλαίσιο του που είναι περιμετρικό και φτιαγμένο από αλουμίνιο όπως και το αφαιρούμενο υποπλ αίσιο. Ήταν το πρώτο σε τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα,οι Ιάπωνες ακολούθησαν μετά απο πέντε χρόνια με το CR.
Το ντεπόζιτο ήταν κάτω από την σέλα όπως των KTM 690,701 αλλά και BMW σειρά Χ και F650GS .
793072WP20160508182026ProLarge

Σε τεστ τις εποχής ένας δημοσιογραφος έλεγε ότι άνοιγε το γκάζι με 5η και 150χλμ/ώρα και η επιτάχυνση του τέντωνε τα χέρια μέχρι και την τελική των 180χλμ.
mr3542_12a

Η Barigo εφτιαξε και πρωτοτυπο εντουρο αλλά εξελιξε πανω στην ιδια βαση και ένα GT το οποίο ήθελε να πουλήσει σε αρκετα κομμάτια στην αστυνομία αλλά δεν τα κατάφερε.

4 Likes

Ωραίο ποστ ρε μάγκα!:beers:
(Πραγματικά αναρωτιέμαι που πας και τα βρίσκεις… μιλάμε για τα άδυτα του ιντερνΕτ!! :stuck_out_tongue:)

Αξιοζήλευτα τα χαρακτηριστικά του (μιλάμε για 1991), πρωτοποριακός σχεδιασμός και με αρκετές καινοτομίες.

Καλό το μάθημα σήμερα κ. καθηγητά!

Αρκετά εξωτικά/περίεργα μοντέλα τα βλέπαμε στα '90ς μέσα σε μοτοπεριοδικά,μια μικρή φωτογραφία ένα κειμενάκι και τέλος.Με το ιντερνΕτ δόθηκε η ευκαίρια να μαθαίνουμε το στόρι πίσω από τις τότε φωτογραφίες αλλά και άλλα πολλά μοντέλα που δεν ξέρουμε καν την ύπαρξη τους.

1 Like

Για αρχές 90s…το λες και “γαμω”…

Αλλά εγώ δεν καταλαβαίνω το άλλο…

Αφού έχεις τεχνογνωσία…γιατί δεν παίρνεις ένα έτοιμο μοντέλο…με “φτηνά υλικά”…και να φτιάχνεις aftermarket ,πράγματα…;

Δλδ άλλο ψαλίδι…άλλο υποπλαίσιο…αλλες τιμονοπλακες…wheel hubs…κτλ κτλ

Bolt on πράγματα…να απευθύνονται σε πολλούς

Γιατί ήταν νάιντις φίλε και η ανάπτυξη υπήρχε παντού.
(Και γιατί βασικά το πλαίσιο που βλέπω πως είχε ο τύπος καθώς και τα υπόλοιπα που έχει κάνει με κινητήρα ντεπόζιτο κλπ δεν μπορούν να γίνουν μπολτ ον καταστάσεις.)

Άλλο είπα εγώ…

Γιατί ξεκινάς R&D για πλαίσιο /υποπλαισιο καινουργια μοτοσυκλετα…χρησιμοποιωντας υπάρχοντες και κινητήρες και περιφερειακά…

Και δεν ξεκινάς bolt on κομμάτια…για υπάρχοντα μηχανάκια…που θα τα επιλέξει ο άλλος πιο εύκολα…ή τα έχει ήδη… Που έχουν την υποστήριξη συνήθως μιας μεγάλης εταιρίας…από πίσω.

Αυτό είναι ίδιο με το να λες σε κάποιον γιατί έκανες εταιρία με μηχανές και όχι με αξεσουάρ. Μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα.

Πάντως μου κάνει εντύπωση ένσ SM μοντέλο το 1991. Όσο και να προσπαθώ να θυμηθώ…

Κάπου στα 1995-1996 πρέπει να άρχισαν να πρωτοεμφανίζονται ως custom μοντέλα. Ένα από τα πρώτα παλιά εργοστασιακσ που μου έρχεται στο μυαλό είναι το Kawasaki KLX 250 D-Tracker (1997).

Ωραίο θέμσ Γιώργο @Lefkadios

Το πρώτο supermoto ευρείας παραγωγής ήταν το Gilera Nordwest πίσω στο 1991 και μετά ακολούθησαν άλλες εταιρίες.
Όμως τα πρώτα supermoto ηταν αγωνιστικά και ειχαν εμφανιστεί πολύ παλαιότερα όπως και διάφορα custom μοντέλα από ιδιώτες

Factory-Honda-RC500-1980-The-superbikers

1 Like

Εγω αυτο που θυμαμαι ( ; ) απο τις αρχες της δεκετιας του 90, τοτε που διαβαζα τα μοτοπεριοδικα, ειναι οτι τα SM οπως τα ξερουμε ξεκινησαν ως ιδιοκατασκευες απο την Γαλια

Τα supermoto γεννήθηκαν στο usa ως τηλεοπτική σειρά το 1979,η σειρά (αγώνες ουσιαστικά) λεγοταν Superbikers και η βασική ιδέα ήταν να συνυπάρξουν στην ίδια πίστα αναβατες Motocross,Superbike και flat track ωστε να βγει ο καλυτερος όλων.

Η Γαλλία όντως ηταν η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που ασχολήθηκε με αυτό το άθλημα (μετά το 1985) το οποίο έφεραν αναβάτες που έτρεχαν στο usa.
Γαλλία 1986

Η αληθεια είναι ότι τον (άτυπο) τίτλο του πρωτου supermoto ευρειας παραγωγής μάλλον εχει το Yamaha TDR250 απο το 1988,απλώς απο το 1991 και μετα στα παραγωγής οι τροχοί έγιναν 17’’ οπως ειχαν τα nordwest,Duke και τα συγχρονα μοντέλα (τα αγωνιστικα συνηθως εχουν 16.5’’ )

Έτσι το θυμόμουν κι εγώ, απλά το είχα στο μυαλό μου λίγο αργότερα!