Dirt bike riding(and setup) tips

Λίγο μεγάλο αλλά έχει χρήσιμα tips

3 Likes

Εχει πολλα βιντεακια ο αμερικανος,δεν ειναι κολλημενος εχει δοκιμασει πολλα μεχανακια και προσφατος εκαναν και μαθηματα εντουρο με τον jarvis.

Στο μόνο που έχω μικρή αντίρρηση είναι για τους αποστάτες στο τιμόνι.Ο Adventure Oz από την άλλη λέει ότι εφόσον κάποιος δεν είναι αγωνιζόμενος και δεν κυνηγάει δέκατα γιατί να μην προσαρμόσει το μηχανάκι στα μέτρα του και να προσαρμοστεί αυτός στα μέτρα της μηχανής(ειδικά αν είναι μπαρμπάδι και σχετικά ψηλός).
Ο Chris Birch(αλλά και άλλοι)που είναι ψηλός δεν χρησιμοποιεί αποστάτες αλλά ο τύπος είναι Pro και τέρας φυσικής κατάστασης.
Από το βίντεο κρατάω επίσης ως σημαντικο(για μένα) την θέση του ποδιού στο φρενάρισμα όπως και τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
Πάντα δοκίμαζα(από περιέργεια)αλλαγές χωρίς συμπλέκτη σε διάφορες μηχανές που είχα,κάποιες το δεχόντουσαν(κυρίως σε ανέβασμα και σε συγκεκριμενες στροφές) και κάποιες όχι.
Με το χρεπι που έχω τώρα δοκίμασα κάνα δυο μέρες μέσα στην πόλη και οι αλλαγές ειναι βούτυρο και πάνω και κάτω.
You can’t teach an old dog new tricks λένε κάποιοι αλλά εμείς είμαστε ακόμα νέοι :relieved:

Αυτό το κάνω κι εγώ κατά καιρούς είτε από ανάγκη (όταν το να πατήσω τον συμπλέκτη μου προκαλούσε πόνο λόγω της εξάρθρωσης του καρπού) είτε γιατί είχα παρατηρήσει καλύτερη συμπεριφορά όπως είπε και ο δάσκαλος. Πάντα όμως είχα την εντύπωση ότι αν συνεχίσω να το κάνω θα πάρω κανά γρανάζι στο χέρι, παρόλο που το κιβώτιο δεν δείχνει να ζορίζεται - παρά μόνο ίσως όπως λέει και στο βίντεο μία έξτρα πίεση στο λεβιέ.

Το θέμα είναι: όντως δεν καταπονούμε το κιβώτιο ή αυτό αφορά κάποια πριόνια που είναι κατασκευασμένα έτσι;

Νομίζω κάποια ορολογία χρησιμοποιεί για τα κιβώτια που δέχονται χωρίς πρόβλημα αλλαγές χωρίς συμπλέκτη και θα ήθελα να σιγουρευτώ ότι και το DRZ έχει τέτοιο κιβώτιο.

Συνοπτικά οι 10 εντολές:

  1. Οδηγούμε όρθιοι, σε στάση επίθεσης ειδικά όταν το τεραίν είναι δύσκολο
  2. Στις στροφές ρίχνουμε το βάρος στο πόδι που είναι εξωτερικά τις στροφής
  3. Κοιτάμε μακρυά, όχι το φτερό - όχι τον τροχό
  4. Χρησιμοποιούμε την δύναμη της αδράνειας
  5. Ρυθμίζουμε τα χειριστήρια και τις αναρτήσεις της μηχανής σύμφωνα με τη φυσική μας διάπλαση και τον τρόπο που οδηγούμε
  6. Είμαστε πάντα σε ετοιμότητα με τα φρένα και τον συμπλέκτη κρατώντας ένα ή δύο δάχτυλα πάνω τους
  7. Αποφεύγουμε να σπινάρουμε τον πίσω - είτε πατώντας φρένο είτε γκάζι - για να μην χάνουμε πρόσφηση και στο φρενάρισμα χρησιμοποιούμε και την συμπίεση του κινητήρα (δεν πατάμε συμπλέκτη ή το κάνουμε ελεγχόμενα)
  8. Τα πόδια μέσα! Στα πατάκια πατάμε με το μετατάρσιο (ακριβώς πίσω από τα δάχτυλα)
  9. Δεν χρησιμοποιούμε συμπλέκτη στις αλλαγές
  10. Όταν καθόμαστε για να στρίψουμε, καθόμαστε όσο πιο μπροστά γίνεται - στην κυριολεξία πάνω στο ντεπόζιτο αν είναι δυνατό

@MoNiker βάλτα αν θες και στο αρχικό πόστ για να υπάρχουν…

2 Likes

Δεν ξερω για το DRZ αλλά το δικο μου ειναι αγωνιστικό και δεν έχω πρόβλημα :stuck_out_tongue:
Απ’ότι καταλαβαινω θελει και αυτο τον τρόπο του,καλό είναι να γίνεται στιγμιαίο κλείσιμο του γκαζιού σε αντίθετη περίπτωση καταλαβαίνεις ότι ζορίζεται.
Και φρέσκα λάδια ε?
Για αλλαγές με τέρμα γκάζι υπάρχει το Quick shift ένα συστημα που κόβει στιγμιαία την ανάφλεξη(αν δεν κάνω λαθος) αλλά εχει εφαρμογή σε dragster και εδώ και κάποια χρόνια και σε στρητ δρόμου άρα δεν μας αφορά.
Ειδα λιγο και φαίνεται ενδιαφέρον, αν κάποιος είναι πιο χαλαρός ας μας πει …

Εσενα νομιζω σε αφορα το κουικ σιφτ

19665338_10212095673461293_644325932155189593_n

1 Like

Ήρεμα παίδες… Λόγω της ημέρας…

24jlfr

:rofl:

3 Likes

:joy::joy:

:rofl::rofl:

Αν κάποιοι κύριοι κύριοι νομίζετε ότι τέτοιες υποχθόνιες ενέργεις περνάνε απαρατήρητες πλανάστε πλάνην οικτράν!

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Στο 1. έχω έναν προσωπικό προβληματισμό, πρόσθεσα αποστάτες αλλά παρατηρώ πως όταν η μηχανή δεν έχει κλίσει ή η κλίση είναι κατηφορική είμαι μια χαρά και σε επιθετική στάση. Στα ανηφόρια βλέπω πως αντί για επιθετική στάση φαίνεται να τραβάω πλέον το τιμόνι και με δύναμη. Μάλλον πρέπει να κοντύνω τους αποστάτες. Σωστά;
Στο 2. λέει και κάτι για πίεση του τεπόζιτου με το γόνατο αλλά δεν έβγαλα άκρη αν εννοεί αντίθετα ή προς τη πλευρά της στροφής.

Μιλάει για πίεση του μαρσπιέ με το πόδι που είναι εξωτερικά της στροφής.

Αν προσέξεις στο 4.27 λέει και για πίεση του γόνατου στο τεπόζιτου. Μετά από 2-3 ακροάσεις κατάλαβα πως πιέζεις το αντίθετο πατητό (εξωτερικό) αλλά πιέζεις το τεπόζιτο προς τη στροφή με το ίδιο πόδι.

Αυτό λέει,πίεση του εξωτερικού ποδιού στο μαρσπιέ αλλά συγχρόνως και του γονάτου στο ντεπόζιτο.Η πίεση στο μαρσπιέ είναι για έξτρα προσφυση του πίσω τροχού.
Αν θέλετε να κάνετε μπάντες πιέστε το αντίθετο πόδι :stuck_out_tongue_winking_eye:
@STF πόσο το έχεις ψηλώσει? Μπορείς για δοκιμή να αλλάξεις την κλίση του τιμονιού.

@Lefkadios Αν θυμάμαι καλά πρέπει να το έχω ψηλώσει 2,5 πόντους. Τα καβαλέτα ήταν μισό εκατοστό ψηλότερα (5mm) και πρόσθεσα και αποστάτες 2 εκατοστών (20mm). Αλλά έχω και αποστάτες 1 εκατοστού (10mm) και μπορώ να πειραματιστώ. Τη κλίση του τιμονιού την έχω βάλει σε θέση που με βολεύει στη καθιστή οδήγηση και αν θυμάμαι καλά τα καβαλέτα είναι τοποθετημένα από τη πλευρά που φέρνουν το τιμόνι πιο κοντά στο σώμα μου.