Το παπί του Παππού (G.Jarvis Husky TE300i )

Παρόλο που το πλαίσιο η ανάρτηση και πολλά άλλα είναι ίδια με του μοντέλου 2017 (με καρμπυρατέρ) ο Damien Butler ήταν πολύ σχολαστικός στην προετοιμασία του νέου ψεκαστού μοτέρ για να το σετάρει στα μέτρα του Jarvis

O Damien λέι πως ήταν πολλά που έπρεπε να μάθει σχετικά με τις καλοδιώσεις και το σώμα ψεκασμου αλλά νιώθει ότι το τελικό σετάρισμα αξίζει τον κόπο και τον χρόνο.

Μαθαίνοντας την τέχνη του ψεκασμού
''Στις δοκιμές του Χειμώνα (φιλικοί αγώνες) πήγαμε πολύ καλά και είχαμε μεγάλη πρόοδο σε οτι δοκιμάσαμε.
Τώρα στο WESS είμαστε πραγματικά χαρούμενοι για όλα και ο Graham ανυπομονεί να δείξει τι μπορεί να κάνει
Συγκρινόμενο με το καρμπυρατεράτο μοντέλο προσέξαμε οτι τα χαρακτηριστικά του ψεκασμού ταιριάζουν περισσότερο σε μια γρήγορη διαδρομή παρά σε ένα αργό τεχνικό τεραίν που εκει το καρμπυρατερ ειναι μάλλον καλύτερο.
Ωστόσο αυτό αντισταθμίζεται απο το γεγονός ότι ο ψεκασμός δίνει απίστευτη πρόσφυση στις ανηφόρες σε σχέση με το καρμπυρατερ.

‘‘Άλλο πλεονέκτημα του ψεκασμού είναι οτι ο κινητήρας δουλεύει συνεχώς ζωηρά και καθαρά.Σε αργά τεχνικά τεραίν δεν χρειάζεται να φορτώνει στροφές ούτε να το στροφάρει ψηλά για να καθαρίσει (η λειτουργία του) και να περάσει πάνω απο μεγάλο εμπόδιο ειδικά για τους σημερινούς αγώνες που είναι πολύ τεχνικοί και σφιχτοι.
Εχουμε παρατηρήσει ότι όταν κλείνεις το γκάζι σε πολυ γρήγορο τεραίν υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση αλλά είναι αρκετά μικρή.Λογικό είναι να υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στα δυο μοντέλα αλλά με κάθε δοκιμή γίνεται μεγάλο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.’’

''Η κατανάλωση καυσίμου είναι απίστευτη.Το μηχανάκι καταναλώνει λιγότερο καύσιμο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και δεν χρειάζεται να γεμίζουμε κατά την διάρκεια ενός τρίωρου αγώνα.
Στην εξάτμιση χρησιμοποιούμε τον εργοστασιακό σαλίγκαρο με ένα τελικό FMF 2,1 Hardcore τιτανίου.Αυτό είναι το mark2, είναι λιγο μακρύτερο απο το προηγούμενο μοντέλο και δεν είναι ακόμα διαθέσιμο καθώς το τεστάρουμε με την FMF Racing ‘’

*Παιρνοντας το καλύτερο απο τους δυο κόσμους των αναρτήσεων

‘‘Ο Graham χρησιμοποιεί μπροστά ενα 48mm WP Cone Valve και πίσω ενα Traxx.Το αμορτισέρ έχει ελαφρύ ελατήριο στα 42N/MM που είναι δυο μονάδες κάτω απο των άλλων αμορτισέρ.Αλλά υπάρχει αι διαφορετικό σετάρισμα για να αντισταθμίσει το ελατήριο.Ο Graham έχει το μαλακότερο σετάρισμα απο όλους τους αναβάτες αλλά παρόλα αυτά ειναι καλό για γρήγορη οδήγηση.’’

‘‘Όταν το οδηγείς έχει την αίσθηση μοτοσυλέτας trial στο ένα τρίτο της διαδρομής,αλλά οσο η ταχύτητα μεγαλώνει μεγαλώνει και η αντίσταση της ανάρτησης ώστε να αποροφάει πραγματικά μεγάλα εμπόδια.
Το δοκιμάσαμε στην τοπική πίστα MX και καθάριζε άνετα τα μεγαλύτερα άλματα χωρίς να τερματίζει και να χτυπάει το έδαφος.Αυτό είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του Graham και του Paul της WP.Πολλοί αναβάτες δοκίμασαν αυτό το σετάρισμα και τους άρεσε επίσης.
Οι τιμονόπλακες είναι της Xtrig Rocs.’’

*She’s full manual, baby
‘‘Ο Graham δεν χρησιμοποιεί αυτόματο συμπλέκτη.Είναι μια ερώτηση που μας κάνουν πολλοί σε κάθε αγώνα.Απο την Rekluse χρησιμοποιεί την manual alouminium billet καμπάνα και την πλάκα συμπίεσης των δίσκων,τα ελατήρια είναι τα εργοστασιακά.
Επίσης το εξωτερικό καπάκι είναι επίσης της Rekluse γιατί ειναι ανθεκτικότερο στα χτυπήματα.’’

‘‘Χρησιμοποιούμε τα στάνταρ ψυγεία και ψυκτικό.Βάλαμε κολάρα σιλικόνης της Samco γιατί είναι ανθεκτικότερα και διαστέλωνται λιγότερο.Βασικά αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα ψύξης δεν αυξομειώνονται ανάλογα με τις θερμοκρασίες λειτουργίας.
Μετάδοση είναι η εργοστασιακή 6 ταχυτήτων με γρανάζια 13/50 της Supersprox,νέα για φέτος ειναι η αλυσίδα της RK’’

*Stopping Power
‘‘Φρένα μπροστά έχει δαγκάνα Brembo Factory SXS και πίσω την εργοστασιακή γιατί ο Graham είδε οτι η αντίστοιχη πίσω Factory ήταν πολύ δυνατή και δεν του άρεσε.
Οι δισκόπλακες είναι ίδιες με αυτές που χρησιμοποιούσαν πέρσι στο παγκοσμιο πρωτάθλημα εντούρο.Ο πίσω είναι σχεδιασμένος ωστε να μην στραβώνει στους βράχους.
Επίσης η πίσω τρόμπα είναι factory χωρίς τζαμάκι για να μην σπάει.’’

*Lessons learned from Sea to Sky crash

‘‘Μετά απο την πτώση του Graham στο Sea to Sky όπου έσπασε η βάση της μανέτας συμπλέκτη βάλαμε βάσεις με τεφλόν (συμπλέκτη και φρένου) απο τον κατάλογο Power Parts της εταιρείας.Επίσης έβαλα grip tape στις μανέτες για καλύτερο κοντρόλ.
Έχουμε το εργοστασιακό τιμόνι Pro Taper τοποθετημένο στην ευθεία με τα καλάμια όπως κάνουν οι περισσότεροι αναβάτες.Το τιμόνι είναι αρκετά χαμηλό με φαρδύ sweep.Τα γκριπς είναι τα 50/50 diamond waffle της Pro Taper.’’

Στον Graham αρέσει το πεντάλ φρένου της Eduro Engineering το οποίο είναι λιγότερο άκαμπτο απ’το εργοστασιακό και έτσι θα λυγίσει πρώτα πριν σπάσει,Τα μαρσπιέ είναι της Raptor,είναι τιτανίου και τοποθετημένα 10mm πίσω και 10mm κάτω σε σχέση με τα εργοστσιακά.’’

‘‘Επιπλέον αξεσουαρ είναι η ποδιά SXS,οδηγός αλυσίδας TM Engineering,Ζip Tye προστατευτικό δισκόπλακας,αντιολισθητική σέλα και ιμάντες τραβήγματος.’’

Πηγή https://enduro21.com/index.php/extreme/3253-how-graham-jarvis-sets-up-his-2018-husqvarna-te-300i

5 Likes

Που πα ρε κακομοίρη χωρις ρεκλουζ. Απαπαπαπαπα

Αμα ερχοταν κονιστρες αυτος θα τον δουλευαν ολλοι οο μπαγκοσμιοι που δεν εχει ρεκλουζ

Ωραίο το αρθράκι! :beers:
Το ότι είναι manual με άφησε κι εμένα να απορώ!! (Αλλά κάτι παραπάνω θα ξέρει ο μπάρμπας)

Το οτι δεν χρησιμοποιει ρεκλουζ ειναι γνωστο,σε ολα τα on board video θα του σβησει τουλ 1 φορα.Εαν εχεις πολυ καλο κοντρολ συμπλεκτη ο ρεκλουζ ειναι προβλημα,επισης αν εχεις ρεκλουζ ποτε δεν θα αποκτησεις(μαθεις)καλο κοντρολ

Το είδα και στο τελευταίο βίντεο που ανέβηκε εδώ (από τον αγώνα στην Ισπανία) πως του έσβησε σε 1 σημείο… αλλά δεν φαντάστηκα πως παίζει 100% manual.
Όσο για τον έλεγχο που λες, στο ίδιο βίντεο, από σταματημένος σε ανηφορικό με βράχια, ξεκινάει και σκαρφαλώνει από ρελαντί… έμεινα! (Για άλλη μια φορά με την πάρτη του!)

Αυτό μάλλον είναι λάθος ε;

δεν ξερω,μάλλον δεν αναφέρεται σε kg/mm αλλά σε Ν/mm … The shock has a light spring fitted, 42 weight rated, which is two rates lower than anybody.

Κάτι άλλο εννοεί, όχι το βάρος του αμορτισέρ. Πρέπει να έχει να κάνει με το συνολικό βάρος και τις ρυθμίσεις του αμορτισέρ.

99% αναφέρεται σε Ν/ΜΜ και όχι kg/mm,πχ εδω αναφέρει 48N/MM https://www.ktm-parts.com/91210101S.html

2 Likes

Πολύ πιθανό. Δεν μπορώ να καταλάβω πως προκύπτει όμως.

Τέσπα, ωραίο άρθρο.

θες να βαλεις τα ιδια ελατηρια στο drz???

Τι εννοείς πως προκύπτει?42n/mm —>4.28+kg/mm

Μπορεί να θέλει να συνάψει σχέσεις με τον μάστορα της WP για να μας βολέψει ούλους

1 Like

Βασικά μόνο οι αναρτήσεις του πρέπει να έχουν όσο κοστίζουν όλα τα μηχανάκια της παρέας σούμα. Αν ψήνεστε να πουλήσετε τα μηχανάκια σας για να πάρω αναρτήσεις, είμαι μέσα! :grin:

Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει αυτό που γράφεις. Μπορείς να το εξηγήσεις;

Αναλογία είναι,οι αριθμοί που βλέπεις δηλώνουν πόση δύναμη (Newton ή kg) χρειάζεται ένα ελατήριο για να συμπιεστεί 1mm(αν θυμάμαι καλά).
Αν θες διάβασε εδω που είναι ότι καλυτερο για αναρτήσεις μπορείς να βρείς σε Ελληνικά https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=12418

1 Like

οχι το βαρος του αμορτισερ,το βαρος για το οποιο λειτουργει το ελατηριο

Ρωτας τι σημαινει το 42n/mm —>4.28+kg/mm?
Aν ναι τοτε σημαινει οτι χρειαζεται 42N (αλλιως 4,28Kg) για να συμπιεστει το ελλατηριο 1 χιλιοστο

1 Like

Το έπιασα :+1:

1 Like

Κρατα το καλα :fu: