Honda Elsinore History

Στα τέλη των ‘60ς ο Soichiro Honda είχε κάνει μια δήλωση:Η Χόντα δεν θα ξαναφτιάξει δίχρονη μοτοσυκλέτα!Είχε χτίσει την εταιρεία γύρω απο τετράχρονους κινητήρες και τα πήγαινε αρκετά καλά.
Το 1974 η Honda παρουσίασε μια μοτοσυκλέτα που άλλαξε τον χωμάτινο κόσμο,την CR125M.Η 125 παράχθηκε όσο περισσότερο έχει παραχθεί MX ποτέ και ήταν ο κύριος συντελεστής στο μεγάλο μπαμ που έγινε τα επόμενα χρόνια οσο αφορά το χώμα.
Για δυο λόγους ο Soichiro αθέτησε την δήλωση που ειχε κάνει λίγα χρόνια πριν.Πρώτο ήταν παθολογικά ανταγωνιστικός.Αγαπούσε τους αγώνες και δεν άντεχε στην ιδέα να χάνει στις πίστες αλλά και στις πωλήσεις.
Και δευτερο στην εταιρεία υπήρχε μια ομάδα με νεαρούς μηχανικούς που πίστευαν στα δίχρονα και σχεδίασαν ένα πρόγραμμα εξέλιξης που ήταν κρυφό στους μανατζερ της εταιρείας.
Όταν βρήκαν το θάρρος να παρουσιάσουν το πρότζεκτ στον πρόεδρο αυτός φάνηκε να το δέχεται.Αλλά τους προειδοποίησε,’‘Αν επιμένετε να φτιάξετε ένα δίχρονο,είναι καλό να είναι το καλύτερο του κόσμου’’
Το CR250M παρουσιάστηκε πρώτο αλλά το 125 ήταν που είχε μεγάλο αντίκτυπο στους αναβάτες της Αμερικής,ήταν το μηχανάκι που άλλαξε τα πάντα.

Το μυστικό πρόγραμμα
Η χόντα άργησε να μπει στο πάρτυ των ΜΧ.Το 1967 η Suzuki είχε ήδη MX σε παραγωγή και η Yamaha ακολούθησε σύντομα.Η Honda είχε να αντιπαραθέσει μόνο ένα τετραχρονο 125 που έφαγε άγριο ξύλο στο Ιαπωνικό ΜΧ πρωτάθλημα του 1969.Αυτο το προτζεκτ στην πορεία μεταμορφώθηκε στο dualsport XL250(1971) και η αγωνιστικη του καριέρα έληξε γρήγορα.

Το 1971 έτρεξε καμουφλαρισμένο ένα 2χρονο 250 το οποίο εγκατέλειψε αλλά τράβηξε τα φώτα του Ιαπωνικού τύπου και έγινε ευρέως γνωστό.
Οταν ο πρόεδρος εδωσε τις ευχές του φτιάχτηκαν σε πολύ μικρό χρόνο πρωτότυπα.Το 250 εκανε αγωνιστικό ντεπούτο τον Μαρτιο του 1972 και το 125 τον Ιούλιο και τα δυο να κερδίζουν μερικούς αγώνες.
Το πράσινο φως δόθηκε για παραγωγή και τα Elsinore άρχισαν να κατασκευάζονται κατά χιλιάδες.Πήραν το όνομα τους απο τον ομώνυμο αγώνα που παρουσιαζεται στην ταινία του 1971 ‘On Any Sunday’.

CR125M Elsinore

Το πρώτο πρωτότυπο 125 που έτρεξε το 1972

Όταν άρχισε η μαζική παραγωγή ήταν πολύ κακό νέο για εταιρείες όπως Penton,Bultaco και Hodaka που είχαν κάνει καλο όνομα γύρω απο μικρά δίχρονα.Το CR125M ήταν η αρχή του τέλους γι’αυτές τις εταιρείες.
Η Yamaha παρουσιασε το YZ125 την ίδια χρονιά αλλά όχι σε μεγάλους αριθμούς παραγωγής(παρόμοια και Suzuki,Kawasaki).
Το 1974 το MX έκανε το μεγάλο μπαμ σε σχέση με τα άλλα αθληματα στο USA.Πίστες ξεφύτρωναν απο παντού και πάνω απο τα μισά μηχανακια που έτρεχαν ήταν Honda 125
Δυστυχώς η Honda υπερπαρήγαγε το 125 στα χρόνια που ακολούθησαν,δεν ήταν ότι οι απαιτήσεις για αγορά ΜΧ μειώθηκαν αλλά η Honda υποτίμησε την ανάγκη για συνεχή εξέλιξη και έμεινε πίσω.Μεταξύ 1975 και 1978 Yamaha και Suzuki εξέλισσαν ραγδαία τα μοντέλα τους και η Honda έχασε την κυριαρχία στα 125.
Τα χρόνια που ακολούθησαν ήταν η διάσημη περίοδος της υπερεξέλιξης στο Μοτοκρος,για 30 χρόνια οι 4 Ιαπωνικές εταιρείες συνέχισαν να ανταγωνιζονται μεταξύ τους σε αγωνες και πωλήσεις με τους νικητές να αλλάζουν κατά καιρούς.

Διαφήμιση του 1973,CR250M Elsinore με αναβάτη τον Steve McQueen

4 Likes

Ωραία ιστορία Γιώργο!:+1:t4:

Ρε κιορατα Γιωργο δεν σε λεω αδικως “Δομη”

Γκρινιαζουμε τωρα για αναρτησεις, λαστιχα, πλαισιο, κλπ και τοτε τα πηγαινανε ταπα ολα!

1 Like

Και με εξοπλισμό αναβάτη για γέλια και για κλάματα.

Θα το διαβασω με την υσιχια μου καποια στιγμη γιατι τωρα τρεχω για ετοιμασιες.
Ο Soichiro Honda ηταν περιπτωσαρα.
Τελειομανης και λατρης των αγωνων.

Ενας λογος για να αγαπησει καποιος την τοτε χοντα και παραλληλα να την μισησει για τα σημερινα της αισχη που λανσαρει στην αγορα. Γαμημενος καπιταλισμος. Ολα για το χρημα.

Ο Soichiro Honda ενδιαφεροταν κυριως για το κυρος. Η επημονη του στο τετραχρονο κινητηρα, οταν ολες οι εταιριες επεμεναν στον συμβατικο τοτε διχρονο (κυριως ο μεγαλητερος αντιπαλος της χοντα τοτε, η γιαμαπα), γεννησε τα επαναστατικα τετρακυλινδρα μηχανακια, εν συνεχια τα θρυλικα εξακυλινδρα και τελος το διαστημικο NR 500 με τα 4 οβαλ πιστονια και τις 32 βαλβιδες. :scream::scream::scream:

Νταξι… τι νμα λεμε τωρα. Μαγειααα…

Ναι γιατι εκει που βγαινει ο ηλιος, τοτε την εποχη του χοντα ειχαν κομμουνισμο
Ρε μην τα μπερδευεις ετσι
Ολα για το χρημα (και για την εξουσια λεω εγω) ηταν/ειναι παντα και παντου, απο αρχες ανθρωπινου πολιτισμου Οι (συγκριτικα) ελαχιστες διαφορετικες περιπτωσεις απλα επιβεβαιωνουν τον κανονα

Αστα ρε Μητσο, θελει πιωμα αυτη η κουβεντα

1 Like

Δεν ειπα κατι αλλο. Ουτε οτι ειχαν κουμουνισμο τοτε εκει. (Δε ξερω τι ειχαν)

Απλα τοτε επικρατουσαν οι φιλοδοξίες, και η ματαιοδοξία αν θες, των ιδιόκτητων των εταιριων.
Τωρα μετραει ο αριθμος που μενει στο τελος ως καθαρο κερδος.

Δε μπερδευω κατι