Επιχείρηση έλεγχος Βαλβίδων χωρίς μπλεξίματα με συνεργεία - KTM 400 EXC

Πρώτού το επιχειρήσω,

Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη μανιβέλλα να φέρω το κύλινδρο σε TDC (top dead center) ή να παίζω με το τροχό? Μπορώ να χρησιμοποιήσω και αποσυμπιεστή?

Στο αριστερό καπάκι έχει μία βίδα που την ξεβιδώνεις έτσι ώστε να έχει πρόσβαση στο παξιμάδι του βολάν. Αυτήν θα χρησιμοποιήσεις για να γυρίσεις το μοτέρ μέχρι το άνω νεκρό σημείο. Ακριβώς από πάνω έχει άλλη μία που την ξεβιδώνεις έτσι ώστε να δεις το σημάδι του άνω νεκρού σημείου πάνω στο βολάν.

Αν δεν έχεις σέρβις μάνουαλ, μην κάνεις αρκουδιές. Αν έχεις ακολούθα το σαν ευαγγέλιο.

η βίβλος γράφει να βάλω 6η και να γυρίζω το πίσω τροχό μέχρι να βρώ το top dead center

Ότι γράφει η βίβλος λοιπόν + ότι μπορείς να βρεις στο σωλήνα από how to.
Λένε πως είναι έυκολο, αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ.

Και αυτός κάνει ότι ακριβώ λέει το βιβλίο

και αυτός

Και σε μένα που δεν έχει βίδα/καπάκι για να γυρίσω τον στρόφαλο με γύρισμα τροχού το κάνω.
Έχει υπόψιν ότι το σημάδι (T) μπορεί να εμφανιστεί χωρίς να είσαι στο άνω νεκρό σημείο και να χρειαστείς επιπλέον γύρισμα για το επιθυμητό σημείο.Εγώ το βρίσκω με τσεκάρισμα στα κοκκοράκια των βαλβίδων όταν έχουν μπόσικο,σε αντίθετη περίπτωση θέλει και άλλο γύρισμα ο στρόφαλος.

1 Like

Και στο 610 έτσι, 6η και ρολαρεις τη ρόδα αλλά δεν έχει σημάδια, βάζεις ένα καλαμάκι μέσα και βλέπεις ύψος :grinning:

1 Like

πφφφ, ευρωπαϊκά… στο περίπου…

@nkp ότι σου λέει το Ευαγγέλιο θα κάνεις. Είναι εύκολο όταν το έχεις.

Αλλά μήπως να το άφηνες για μετά την αυριανή βόλτα; Λέω εγώ…

Πολύ πιθανόν αυτό να κάνω. Τώρα μπηκα σπίτι και θέλω ένα καφε πρώτα και τσιγάρο

Μιας που ήθελα να το ετοιμάσω για την αυριανή βόλτα και βλέπω ότι από χρόνο έχω μια άνεση, τελικά τολμώ πάνω στη στιγμή να συνεχίσω ότι γδύσιμο χρειάζεται για να πλησιάσω στα καπάκια των βαλβίδων.

Καθάρισμα της γύρω περιοχής από λάσπες και βρώμες γύρω από τα καπάκια

Λόγο άνεσης χρόνου το επιχειρώ τελικά

Στριμοκώλικα, βγάζω και το μπροστινό καπάκι

Στη προηγούμενη αλλάγη, αν ήταν ο δικός μου συνεργείας που έχω τις αμφοβολίες μου αν την έκανε τη ρύθμιση που του είχα ζητήσει, οι φλάτζες δεν είχαν αλλαχτεί και είχε προστεθεί σιλικόνη.

Μετά από 2 και γάματα ώρες να ψάχνω το TDC… το άκυρο για την αυριανή βόλτα ήταν πλέον σίγουρο.

Δοκίμασα μέχρι και 0.02mm φιλαράκι και δε περνούσε. Τα δύο manual και τα βιντεάκια που διάβαζα, λέγανε ότι τα rocker arms θα έιχαν ένα παίξιμο. Τίποτα.

Εκεί είναι που πλέον τα χρειάζομαι και φωνάζω ενισχύσεις. Να είναι καλά ο πατέρας!

Ότι έκανα ως τώρα ήταν σωστό. Όλες οι βαλβίδες δεν είχαν καθόλου κενο. Λασκάρισμα και μέτρημα και ξανα μέχρι το φιλεράκι 0.12mm να χωρέσει.

Οι εξαγωγής ήταν ταλαιπωρία. Και λόγο χώρου και λόγου φακού. Τελικά ύστερα από τις τελικές μετρήσεις, τα καπάκια κλείνουν και ήρθε η ώρα της δοκιμής…

Αύριο θα έχει βόλτα!

Υστερόγραφο: η καλύτερη μέθοδος τελικά για το TDC, εκείνη της μανιβέλας.

4 Likes

Το 0.002 ειναι που εγραψες ειναι ιντσες και οχι mm,αντιστοιχει σε 0.05mm kai einai to leptotero fileraki .Ελπιζω δεν το εκανες 0.012ιντσες…που ειναι 0.30mm.:joy:
Ποσο λεει το μανουαλι?

Βλέπω κ 3 ντιζα έχεις αποσιμπιεστη… εμένα δεν έχει

Το διόρθωσα. 0.02mm

0.12mm λέει το βιβλίο εισαγωγής και εξαγωγής

Είχα βγάλει το μπουζί

Για τις διαφορές με το δικό μου το είπα όχι για την ρύθμιση βαλβίδων

Τι χρονολογίας είναι?

2007 είναι