Long live the E.U

Σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 2014/94 που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με τον Ν. 4546/2018, άρθρο 29, από την 1ηΙανουαρίου του 2019, η βενζίνη στα ελληνικά πρατήρια θα έχει 1% περιεκτικότητα σε βιοαιθανόλη και από την ίδια ημερομηνία το 2020 θα αυξηθεί στο 3%. Ταυτόχρονα, όλα τα πρατήρια καυσίμων θα πρέπει να έχουν στις αντλίες τους ειδική σήμανση ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής το ποσοστό βιοκαυσίμου (αιθανόλης στην περίπτωση της βενζίνης) που περιέχεται μέσα στο ορυκτό καύσιμο. Τα σήματα αυτά θα είναι ένας κύκλος με κεφαλαίο γράμμα Ε (Ethanol) και δίπλα του έναν αριθμό που θα αφορά το μέγιστο ποσοστό περιεκτικότητας, δηλαδή αν δείτε το σήμα Ε10 σημαίνει πως η βενζίνη περιέχει έως 10%. Τονίζουμε την λέξη “ΕΩΣ” διότι όπως είπαμε η βενζίνη μας θα έχει 1% φέτος και 3% από του χρόνου, όμως στα πρατήρια η αντλία θα έχει το σύμβολο Ε10.

Τι είναι η αιθανόλη και γιατί την μισούμε;

Η αιθανόλη είναι ουσιαστικά το οινόπνευμα.

Παρά το γεγονός ότι δεν μειώνει τις επιδόσεις των κινητήρων (σε μερικές περιπτώσεις τις αυξάνει κιόλας!) δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους κινητήρες σε μακροχρόνια χρήση.

Το οινόπνευμα καταστρέφει οτιδήποτε είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, όπως πλαστικά ρεζερβουάρ, σωληνάκια καυσίμου, τσιμουχάκια στις αντλίες βενζίνης και γενικά έχει διαβρωτικές ιδιότητες στα συνθετικά υλικά. Στις ΗΠΑ που η περιεκτικότητα της αιθανόλης ξεπερνά το 10% είχαμε μαζικές ανακλήσεις μοτοσυκλετών για αλλαγή ρεζερβουάρ ή τμημάτων τους, όπως τάπες βενζίνης κ.τ.λ. Μάλιστα η Ducati και η KTM σταμάτησαν να βάζουν πλαστικά ρεζερβουάρ στα Monster και στα Duke και τα αντικατέστησαν με μεταλλικά.

Γιατί είναι υποχρεωτική η βιοαιθανόλη στα καύσιμα;

Η προσθήκη βιοαιθανόλης ξεκίνησε από την Βραζιλία ώστε να μειώσει την ανάγκη της για εισαγωγή ορυκτών καυσίμων, καθώς είχε μεγάλο αντίκτυπο στο ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών της.

Ακολούθησαν οι ΗΠΑ όπου το λόμπυ των παραγωγών καλαμποκιού που είχε χρηματοδοτήσει την προεκλογική εκστρατεία του George Bush Jr ζήτησε ως αντάλλαγμα την προσθήκη αιθανόλης από καλαμπόκι στην βενζίνη. Τότε η βενζίνη με αιθανόλη ονομάστηκε “βιοκαύσιμο” και ανέλαβαν οι οικολογικές ΜΚΟ να το πλασάρουν στην κοινωνία των ΗΠΑ ως “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΥΣΙΜΟ” κάτι που φυσικά δεν έχει καμία σχέση με την αλήθεια, αφού είναι η βασική αιτία της καταστροφικής για τον πλανήτη μονοκαλλιέργιας.

Στην Ευρώπη, η ιδέα για την προσθήκη αιθανόλης στα καύσιμα προωθήθηκε από την Γερμανία, καθώς είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική χώρα της Ε.Ε. και έχει ανάγκη από τεράστιες ποσότητες υγρών καυσίμων. Αυτό την κάνει ιδιαίτερα ευάλωτη στις τιμές των ορυκτών καυσίμων που καθορίζουν οι ΗΠΑ μέσω του ΟΠΕΚ, αλλά και του φυσικού αερίου που καθορίζει η Ρωσία. Έτσι η προσθήκη αιθανόλης μειώνει έως έναν βαθμό την επιρροή των ΗΠΑ και της Ρωσίας στο κόστος ενέργειας που πρέπει να πληρώσει η Γερμανία και κατ’ επέκταση επηρεάζει τις τιμές των προϊόντων που εξάγει. Επίσης, η Γερμανία πουλάει “Οικολογική Τεχνολογία” σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και τζιράρει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ από την διεθνή “Κομπίνα της Οικολογίας”.

Πηγή https://www.motomag.gr/news/epikairotita/prosohi-tha-ehei-aithanoli-i-venzini-apo-2019

Αυτό το άρθρο θα μπορούσε να είχε γραφτεί από κάποιον που δουλεύει για τις πετρελαϊκές.

Θέλω να πω, είναι επιχείρημα ότι οι μονοκαλλιέργειες καταστρέφουν τον πλανήτη (το οποίο είναι αλήθεια φυσικά), για να αποδείξεις ότι τα ορυκτά καύσιμα είναι καλύτερα;

Ή είναι κακό να χρησιμοποιούμε βιοκαύσιμα (δεν συμφωνώ με τον όρο φυσικά) γιατί καταστρέφουν τα σωληνάκια και τα τσιμουχάκια μας; Δλδ στην Βραζιλία που χρησιμοποιείται ευρέως δεν έχουν δοθεί λύσεις;

Η λύση είναι δυστυχώς μονόδρομος: κατάργηση των ορυκτών καυσίμων. Αργά ή γρήγορα εκεί θα οδηγηθούμε. Μέχρι τότε όμως το τι είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε σηκώνει μεγάλη κουβέντα και θέλει πολύ ψάξιμο πριν αρχίσουμε να δαιμονοποιούμε τεχνολογίες που έχουν χτυπήσει τα μονοπώλια.

Φαντάζομαι πως η αλήθεια θα είναι κάπου στη μέση… όπως πάντα άλλωστε σε τέτοιες περιπτώσεις.
Αλλά αυτό που διάβασα είναι πως μέχρι και 10% πρόσμιξη δεν έχει επιπτώσεις στους κινητήρες μας.
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάποια άλλη επιλογή, μένει να δούμε πόσοι “θα τα πάρουμε παραμάσχαλα” και “τούφα το ντουμάνι” κλπ κλπ…

Την Βραζιλία άστην καλύτερα γιατί έχει σημαντικότερα θεματα αυτές τις μέρες (βλέπε πρόσφατες εκλογές).

Το να χαλάνε τα σωληνάκια και τα τσιμουχάκια (και ότι εξαρτάται απο αυτά) μπορεί να φαίνεται αστείο ως παράδειγμα αλλά δεν παύει να επιβαρύνει με επιπλέον κόστη τους κατόχους διαφόρων οχημάτων.
Ντάξει θα μου πεις να σωσουμε τουλάχιστον τον πλανήτη (και συμφωνώ).Τις τεχνολογίες που εχουν χτυπήσει τα μονοπώλια ποιός τις εκμεταλλεύεται?Εγω αυτό που βλέπω είναι ότι κάποιοι θέλουν να γίνουν χαλίφηδες στην θέση άλλων χαλίφηδων και προμοτάρουν στην καθαρή ενέργεια η οποία θα σώσει τον πλανήτη.
Οι ΑΠΕ πέρα απο την καθαρή ενέργεια έχουν και τα αρνητικά τους όπως οι μονοκαλλιέργειες (που ανέφερες και εσύ),η καταστροφή μεγάλων δασικών εκτάσεων για ανεμογεννήτριες (και του δικτύου αυτών) και η κοστοβόρα παραγωγή/διαχείριση των μπαταριών που θα κινούν τα ηλεκτρικά οχήματα.
Τώρα θα μου πεις αν δεν σπάσεις αβγά ομελέτα δεν κάνεις αλλά προσωπικά δεν βλέπω καμία λύση στο πρόβλημα της παγκόσμιας ενέργειας …
Ίσως μια λύση (εκτός των sex pistols) να είναι και αυτή :stuck_out_tongue_winking_eye:

Συμφωνώ σε όσα λες. Με τη διαφορά ότι πιστεύω ότι ο οποίος ανταγωνισμός εισάγεται μπορεί τελικά να ευνοήσει τον χρήστη. Οπότε αν μπορούν να μπουν κι άλλοι στην παραγωγή ενέργειας και καυσίμων, νομίζω ότι τελικά κάνει καλό.

Τώρα για το κατά πόσο οι ΑΠΕ καταστρέφουν τον πλανήτη μας, νομίζω ότι και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα. Εν κατακλείδι πάντως νομίζω θα καταλήξουμε να παραδεχτούμε ότι είναι ότι καλύτερο έχουμε αυτή τη στιγμή.

Η εκμετάλλευση της ευαισθητοποίησης του κόσμου για τις πράσινες τεχνολογίες είναι άλλο θέμα.

Τελικά τα μηχανάκια μας (και όχι μόνο) δε χαλάνε όσο συχνά θα θέλανε και με κάτι τέτοιες κινήσεις καταφέρνουν να μειώσουν το κύκλος ζωής των προιόντων, ενισχύωντας καταναλωτικά μέτωπα με καθαρό εξαναγκασμό. Αμα θές να μη το πάρεις. Έτσι καταλείγουμε να είμαστε κάτοχοι προιόντων με περισσότερα μέρη να χρειάζονται αντικατάσταση ενώ παράλληλα μείωνεται και ο χρόνου ζωής τους.

Εδώ και χρόνια, υπολογιστές και ηλεκτρονικές συσκευές που τα PCBs βασιζόντουσαν στη χρήση χρυσού έχουν αντικατασταθεί με χαλκό. Ο λόγος φυσικά το κόστος (που είναι πραγματικά γελοία η σύγκριση).

Αλλά σε βάθος χρόνου ο χαλκός οξειδώνεται και φυσικά όλη η συσκευή είναι “καταδικασμένη” να χαλάσει. Αλλά σίγουρα θα αντικατασταθεί με κάτι άλλο. Δεν υπάρχει χρόνος για επισκευές (Να μην επεκταθώ σε αυτό το κομμάτι θα με πιάσει η φλυαρία. Αλλά μερικά τιπς επειδή δε κρατιέμαι: Υπερ-βιομηχανοποιημένος καταναλωτισμός, πόλεμος κατά της ειδικευμένης-εξιδίκευσης - τα μαστόρια, και συμφέρουσες-εύκολες λύσείς αντικατάστασης, φυσικά με το ανάλογο χρηματικό αντάλλαγμα κλπ.).

π.χ. Αλλάζω μια φορά το 6μηνο λάμπες philips στο σπίτι. Οι γηραιότεροι φωτεινοί λαμπτήρες

Μεγάλη και πονεμένη ιστορία. Αλλά άμα δεν ανέβεις βουνό να βάλεις το κώλο σου κάτω να αλλάξεις ένα μπουζί, κοιτάς στο car.gr για το επόμενο παζάρι (σαρκασμ πισα χουμορ!)

Edit: Thanks για το άρθρο και το πόστ. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον!

2 Likes

Μόνο μια μικρή προσθήκη στα όσα λέτε: Συνήθως στις όποιες εταιρείες άλλων μορφών καυσίμων, τελικά μέτοχοι είναι οι ίδιες πετρελαϊκές, οι ίδιες εταιρείες, οι ίδιοι μεγιστάνες. Όπως οι 2 ελληνικές εταιρείες φυσικού αερίου (ΈΠΑ κ η 2η που δε θυμάμαι τώρα) έχουν και οι 2 πίσω τη shell με 51%. Οι διαμάχες στήνονται για τα μάτια του κόσμου… κι εκεί επιστρέφω στα όσα πολύ σωστά λέτε γενικά.

Θαρρώ ότι ο ανταγωνισμός είναι καλός και ευννοεί το χρήστη λίγο ή πολύ ορισμένες φορές, ακόμα καλύτερα όσο υπάρχουν δυνατότητες καινοτομίας και προόδου. Αλλά… το νόμισμα έχει και άλλη όψη.

4 Likes

Ευτυχώς που αρκετοί από εδώ μέσα είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες καταστάσεις :upside_down_face:

Ένα ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ σχετικά με όσα εγραψε ο Νίκος.

3 Likes

ποιος ανταγωνισμος ρε παιδια με δουλευετε?Δεν ξερω σε ποιο ποστ να πρωτοαπαντησω.
Νομιζετε η ""καθαρη ενεργεια “” ειναι ανταγωνιστης του κλαν που ελεγχει τις πετρελαικες?
Καποιοι θελουν τον απολυτο ελεγχο της ενεργειας (ο οποιος θα επιφερει τον απολυτο ελεγχο της παγκοσμιας εξουσιας),οσο λοιπον υπαρχουν ανεγξελεκτες καταστασεις οπως ΙΡΑΝ,Συρια κλπ,οσο θα υπαρχουν και αλλες μεγαλες πηγες ορυκτου πλουτου(Ρωσια πχ),δεν εχουν τον απολυτο ελεγχο .
Μας σπρωχνουν σιγα-σιγα στην ηλεκτρικη ενεργεια τον ελεγχο της οποιας εχουν ηδη κατοχυρωσει,και μην μου πειτε ο ανταγωνισμος εκει (ηλεκτρικη ενεργεια) ειναι μεγαλος,μονο οι παροχοι ειναι πολλοι (κουρτινα ολα αυτα),ολοι αυτοι απ την ιδια πηγη αγοραζουν και μολις νομοθετηθει η ηλεκτρικη ενεργεια σαν αποκλειστικος νομιμος τροπος να δειτε τι εχει να γινει.
Αν τωρα καποιος τωρα μου πει οτι τουλαχιστον αυτο θα ειναι καλυτερο για τον πλανητη ,Πλαναται Πλανην Οικτρα.
ΟΛΑ για το χρημα κ την Εξουσια γινονται και οταν λεω εξουσια δεν εννοω Τσιπρα, Μητσοτακηδες ,Μερκελ και ολους τους αλλους,αυτοι ειναι μαριονετες.

ΥΓ.Αν πατε διπλα σε ενα ρυακι και βαλετε εναν μυλο με γεννητρια η αν βαλετε φωτοβολταικα ,κοψετε την παροχη ηλεκτρικου στο σπιτι σας και το ηλεκτροδοτησετε αποκλειστικα απο τις πηγες σας …ΕΙΣΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ.
Προβλεπεται απο τον νομο οτι πρεπει να αδειοδοτηθειτε για την παραγωγη ηλ ρευματος και ειστε Υποχρεωμενοι να το πουλησετε στο επισημο δυκτιο και κατοπιν να αγορασετε οσο χρειαζοσαστε(δεν τα εχω βγαλει απ το στομαχι μου,υπαρχουν διεθνεις νομοι που εχουν υπογραψει σχεδον ολες οι κυβερνησεις,μαζι και η δικη μας φυσικα),αυτα για την κατοχυρωση του ελεγχου που ανεφερα πριν.

3 Likes

Τωρα θα γινω γραφικός αλλα πως να το κανουμε δηλαδης… … … …

Επεισης θα χρησιμοποιήσω “ξυλινη γλωσσα” αλλα πως να το κανουμε δηλαδης… … … …

2 Likes

Τα μπλέξαμε λίγο αλλά χαίρομαι που καταλήξαμε σε ένα λογικό συμπέρασμα.

3 Likes

Για να ξαναεπιστρέψω στο θέμα γιατί την ιστορία βιοαιθανόλη τη ζω εδώ και μερικά χρόνια όταν ταξιδεύω στη Γερμανία. Δε θα επεκταθώ για την επιρροή στους κινητήρες από άποψη επίδοσης (στις μοτό 10% βιοαιθανόλη θα κάνει έντονη μείωση της απόδοσης) αλλά ένα να θυμόσαστε: είναι το νέο κόλπο εταιρειών και κράτους για την επανατιμολόγηση των καυσίμων και των φόρων. Όσο λιγότερη βιοαιθανόλη τόσο μεγαλύτερη τιμή, δηλαδή δεν είναι οτι έχεις μία υποχρεωτικά επιλογή αλλά 2-3 με διαφορετικές ποσοστόσεις στην εμπεριεχόμενη βιοαιθανόλη. Και φυσικά στη σημερινή τιμή θα τιμολογείται η επιλογή με τη περισσότερη βιοαιθανόλη, όλες οι άλλες επιλογές θα είναι προς τα πάνω. Τα υπόλοιπα τα έχει πει ο Μήτσος (και ο Μπογιόπουλος)

3 Likes