Μετά το Honda τι?

Με το καλό το καινούργιο!
Κατ’αρχάς είμαι από αυτούς που τους αρέσουν οι δίχρονοι κινητήρες οπότε λέω ναι σε τέτοιες επιλογές.
Δεν το έχω οδηγήσει, αλλά λένε πως είναι πιο ήπιο από τα εντούρο 300άρια (τα οποία έχουν απαιτήσεις σε χέρια και αντοχές) και πως για βόλτα στο βουνό στα κάνει όλα εύκολα. Ίσως να περνούσες ακόμα καλύτερα με το διακοσάρι αδερφάκι αυτού που λες, αν θεωρείς ότι σε καλύπτει η δύναμή του.
Λένε επίσης πως οι αναρτήσεις δεν είναι οι τοπ που φοράνε τα αγωνιάρικα 300άρια αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα σε απασχολήσει.

Από την άλλη, υπάρχουν και σύγχρονα δίχρονα εντούρο που έχουν traction control και χάρτες λειτουργίας που γίνονται πιό «μαλακά» για τον χομπίστα, αλλά δεν έχω ιδέα σε τι τιμές παίζουν.

1 Like

Μετά από σχετική έρευνα αγοράς καταλαβαίνεις πόσο ακριβό χόπυ είναι το εντούρο. Μηχανάκια 5ετιας δουλεμένα σε αγώνες κτλ τα ζητάνε 6000 χιλάρικα όταν το beta κάνει 7000 και στα 7500 βρίσκεις exc250 στοκ. Βέβαια τα τωρινά μοντέλα έχουν 10000 οπότε πόσο να το δώσει ο άλλος… Απλά ένα αγωνιστικό μηχανάκι δεν μπορέι να χάνει μόνο 20% της αξίας του μετά από 5-6 σεζόν…
Η λογική λεέι υπομονή και καινούριο, η στέρηση όμως θα χτυπήσει στα πρώτα κρύα και ο θεός μαζί μας!

Κοίτα…μετά το Honda …ο κόσμος παίρνει συνήθως Yamaha!

Εγώ θα σου πρότεινα WRF450…το οποίο βρίσκεις με 4Κ… Και σου μένουν και ακόμα 1000 για ότι μπορεί να θέλεις να φτιάξεις/προσθέσεις/τροποποιήσεις.

Μηχανάκι διασκεδαστικοτατο με άφθονη δύναμη και αξιόπιστο .

Έχεις και επιλογές να το κάνεις και πιο εκδρομικό αν ποτέ το χρειαστείς…

4 Likes

Το Yamaha είναι μέσα στα μηχανάκια που κοιτάω, σίγουρα πιο σύγχρονο σε όλα από το παλιό μου αλλα δεν νομίζω να ξεφεύγει πολύ σε φιλοσοφία χρήσης. Εξάλλου με 4-5 χιλιάρικα μιλάμε για μηχανάκια 10ετιίας που θα ήθελα να αποφύγω. Θα προτιμούσα πιο φρέσκο διχρονάκι και σίγουρα ελαφρύτερο, εκτός αν προκύψει το επόμενο διάστημα καμία καλή περίπτωση.
Το εκδρομικό για τα επόμενα δύο - τρία χρόνια μπαίνει στο ράφι…

Εκτός και αν πάρεις ενα κτμ 500!
Αντε να βρεις κάτι καθαρό!

EXC 500 και 350 φαίνονται ιδανικά, σκέψου όμως να σου ζητήσει φρεσκάρισμα…
Ρε μου τα έλεγε το @Lefkadios μην το δώσεις θα το μετανοιώσεις…:stuck_out_tongue:

2 Likes

Το ότι το έδωσες δείχνει ωριμότητα. Μεγάλωσες και πλέον κατάλαβες έστω και τώρα ότι ακόμα και η τελευταία 10ετία έχει τεχνολογία διακεκριμένη, ικανή να σε συγκινήσει.

Προσωπικά θα σκεφτόμουνα το 500. Ακόμα και με το 400αράκι η ροπή αρχίζει από τόσο χαμηλά που δεν υπάρχει λόγος να διατηρήσεις υψηλές αγωνιστηκό-καγκούρικες στροφές σκισήματος. Οι 15 ώρες συντήρησεις αναφέρονται σε 15 ώρες λιωσίματος. Το ότι τα μετατρέπουν σε adventure μηχανάκια και στα 30.000km και να αλλάζουν ελλατήρια για προληπτικούς λόγους ίσως να λέει και κάτι. (Με δύο-τριες ρυθμίσεις βαλβίδων).

Θα βασανιστείς λίγο με τη ροπή σε σχέση με το δύχρονο αλλά εχμ… χέστηκες για τις αποστάσεις, θα κάνεις και μπράτσα μέχρι να το συννηθίσεις. ΟΚ θα το στολλάρεις επειδή δεν είναι δίχρονο… Θα κάνεις Romaniacs? Το στήσιμο του… είπαμε είναι Ready to Race!

Αλλά άμα σου ζητήσει τη προσοχή που δεν έδωσε ο προηγούμενος… Κλάψε Χαρίλαε! Εκεί θα πικρίσει!

Εδιτ: 2 παληκάρια με μετατροπή σε adventure με φουλ Log από service κλπ αλλάζανε λάδια κάθε 800 - 1000μίλια. Στο δικό μου τα αλλάζω κάθε 20-30 ώρες εκτός και άν έχει πέσει πολύ συμπλεξάρισμα κλπ. Οι εκκεντροφόροι του μετά από περίπου 20.000κμ που το πείρα με άλλα 10.000κμ που του έριξα είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Οι βαλβίδες παίρνουν ακόμα ρυθμιση, και ιπποδύναμη δεν έχει αλλάξει. Και φτου φτου καίει μόνο οκτάνια. (2001 μοντελάκι παρακαλώ - ήμουνα τυχερός)

3 Likes

Προσωπικά το 500 θα το απέφευγα για την χρηση που το θες.Αν χρειαζόμουν αντικαταστάτη του εξαρ το 500 θα ήταν Νο1 επιλογή αλλά αν το ήθελα για χρήση καθαρά εντούρο θα προτιμούσα μικρότερο.Δίχρονο για κοντινά μονοπάτια ή τετράχρονο αν ήθελα να τραβηχτώ λίγο πιο μακριά.
Σε απόλυτα νούμερα το 500 δεν έχει μεγάλη διαφορά βάρους με το 450 αλλά τα κινούμενα μέρη (κυρίως στρόφαλος) είναι βαρύτερα και αυτά παίζουν μεγάλο ρόλο στην ευελιξία σε δύσκολα ή κλειστά στριφτερά κομμάτια.

2 Likes

Συγνωμη αλλά επειδή το οδήγησα πρόσφατα το μηχανάκι από θέμα βάρους και ευεληξίας είναι καλύτερο και απο το 400αρακι μου. Οποτε δεν έχει καμία σχέση με το XR. Να μην αναφερθώ στα αμορτισερ.

Και αν έχω μπει σε σφιχτά κομμάτια… ανέβηκα μισή διαδρόμη καταφυγιο μπαφι, λίγο-πολύ καφρος αλλά έκοψα επιστροφή λόγο αποκοσμικής ζέστης και πέτυχα κάτι περπατητές που θα με πέρνανε με τις πέτρες και το βουνό είχε τόσες πολλές που μέχρι και το βράδυ θα είχαν να ρίχνουν. Υμηττός κάτι τρελλα σφιχτα κομμάτια και δε στόλαρα ούτε μια φορά το 400αρακι.

Το 450 με το 500 ίδιας χρονολογίας η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη. Το πρώτο δεν είναι τόσο εντούρο γιατί είναι εκρικτικό ενώ το 500 έχει απόλυτα ελεγχόμενη δύναμη.

Όπως είπα και παραπάνω, το 500 θα κόψει χέρια και θα απαιτήσει να βελτιώσει ο αναβάτης τις τεχνικές του για εντούρο. Θα πρέπει να μάθει τη εστι ισοροπια από το μήδεν αν δεν έχει ανέβει σε τέτοια μηχανάκια και να εξικιωθεί με το όρο ‘το αργό είναι το καινούργιο γρήγορο’.

Να μιλήσουμε για το βάρος του στροφάλου κλπ… για καθαρόΑΙΜΑ μηχανάκια? Δεν έχω ιδέα σε αυτό το κομμάτι.

Το μηχανάκι έχει συμπλέκη και πρέπει να χρησιμοποιείται περισσότερο από δίχρονα λόγο περισσοτέρων κινούμενων μερών και που είναι ένας λόγος παραπάνω που στολάρει ένα 4χρονο περισσότερο.

@Spyg αν δεν έχεις οδηγήσει κανένα απο 350 ή 500 exc θα σου πρότεινα να βγείς σε μερικές εντουρο συναντήσεις και να βρείς την ευκαιρία να το κάνεις. Καλό και το 350 δε θα σου χαλάσει χατήρι και αναίμακτα. Αλλά εγώ προσωπικά επειδή είμαι και βιτσιόζος … είπα τη γνώμη μου.

Τι χρονολογιας ήταν το 500 που οδήγησες?Αν είναι τελευταίας 4-5ετίας και το δικό σου 2001-2002 ισχύει αυτό που ανέφερες πιο πάνω για το πόσο εξελίσσονται τα μηχανάκια σε βάθος δεκαετίας.
Το ξανα λέω,μια χαρά είναι το 500 και μπροστά στο εξαρ που ειχε ο Σπύρος φαντάζει έτοιμο για εξτριμ εντουροδιαδρομές και να κάνει τα πάντα τέλεια αλλά δεν είναι έτσι.Μπροστά στα μικρότερα (ίδιας ηλικίας) 450/350/και διχρονα μοντέλα έχει πιο βαριά και νωχελική αίσθηση που του δίνει πλεονέκτημα στα πιο ανοιχτά κομμάτια και μειονέκτημα στα σιχτίρια.
Δεν υπάρχουν μηχανάκια παραγωγής στο να κάνουν τα πάντα τέλεια,αν ήταν έτσι όλοι θα είχαμε το ίδιο μηχανάκι (οποίο και να ήταν αυτό).

Το XR το έχεις οδηγήσει?Έχεις άποψη για τΑ αμορτισερ του ή για ποιον λόγο (και χρήση) φτιάχτηκε?

Το XR το έχω οδηγήσει. Γαμώ τα μηχανάκια. Είσαι ο ήρωας μου που μπήκες με τέτοιο μηχανάκι σε τοσο σφιχτό κομμάτι τότε με το παρεομάζωμα στο “ανηφορηλίκη του πύρινου δράκου”. Για τα αμορτισέρ ήθελα να δώσω έμφαση σε αναφορικές συγκρίσεις που από σχέση προσανατολισμού και μόνο, δε έχουμε κάτι ομοιογενή να συγκρίνουμε.

Το 500 ήταν του '14 νομίζω. Και απλά… με εντυπωσίασε. Ψηλό ώστε να μη το φτάνεις ώς συνήθως, αλλά έχει μια απίστευτη γραμμική ροπή. Τη νωχελική αίσθηση… δε μπορώ να πώ κάτι. Δεν έχω οδηγήσει εντούρο δίχρονο μόνο MX και έχω συχτηριάσει που έτυχε να τα οδηγήσω σε εντουρο διαδρομή. Και μιλάμε για τρόμο με απότομα ξεσπάσματα.

Παρένθεση το 450 αν την ίδια χρονιά έχει κυκλοφορήσει το 500 είναι τελείως διαφορετικά μηχανάκια.

Το 450 είναι πιο screamer και πιο απαιτητικο σε σχέση με το 500 που όπως είπες ήταν γραμμικό.Το 500 είναι για ‘γερόντια’ και ‘τεμπέληδες’ (σαν και μένα) που εκμεταλλευονται την ροπή του στα μονοπάτια (όχι τυπου Erzberg) και την διάρκεια του στα ανοιχτά.
Δεν λέω ότι δεν θα τα καταφέρει αλλά άμα μπορεί να γίνει η ζωή σου καλύτερη με κάτι άλλο γιατί να μην την κάνεις?

Πιστεύω ότι το 450 (αν έχεις μια Α εμπειρία) αλλά και τα μικρότερα είναι πιο κατάλληλα αν θέλεις να εξελιχθείς σαν αναβάτης και δεν αρκείσαι στο ‘βγήκα βόλτα ξεκαύλωσα και όλα μια χαρά’.

MX μηχανάκι είναι ότι πρέπει για πρωτάρη να σιχαθεί το εντούρο και να μην ξανά ασχοληθεί,έκαστο στο είδος του.

Πάντως ασχέτως ολων των παραπάνω όλα έχουν να κάνουν με τις προτεραιότητες,απαιτήσεις και προσωπικές δυνατότητες που πρέπει να εχουμε υπόψιν όταν ψάχνουμε για μηχανάκι.

1 Like

Καλά, αν αγοράζα βάσει πραγματικών δυνατοτήτων θα με κάλυπτε και ένα DT230 Lanza (και πολλά λέω). Απλά με χτύπησε νωρίς το midlife crisis, μία ζωή την έχουμε κτλ και βλέπω τέτοια μοτόρια.
Σε γενικές γραμμές φτάνω σε 13αρια δίχρονα EXC (250-300) , 13άρια ή 14άρια τετράχρονα excf και σε beta μία-δύο χρονιές πάνω. Yamaha όπως είπα δεν υπάρχουν δυστυχώς παρά μόνο μερικά 250 και τσιμπημένα.
Θα προσπαθήσω να κάνω όσα περισσότερα test rides μπορώ, θα δω τι υπάρχει στην καλύτερη δυνατή κατάσταση όταν βγω στις αγορές και φυσικά θα πάρω το πιο ακατάλληλο…

1 Like

Καταρχήν επειδή έτυχε να μπούμε στο τρυπάκι να αναπτύξουμε το θέμα μηχανακίου και μαζί δεν έχουμε κάνει βόλτες να σε γνωρίσω καλύτερα, ειδικά όσο έχει να κάνει σε μονοπάτια και πιο εντουροβόλτες, δε αντιλέγω ότι έχεις δίκιο σε αρκετα που λες και συμφωνώ. Όπως και συμφωνώ ότι σαν αναβάτης με πολλά μπορείς να εξελιχθείς και είναι στο χέρι του οδηγού αρκεί τα εργαλεία που χρησιμοποιείς να έχουν έναν ανάλογο προσανατολισμό. Αυτό είναι κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα. Αλλά…

Δε μπορείς να πεις πως το 500 ειναι για τεμπέληδες. Μπορεί να γίνει ιδιαίτερα τρομακτικό άμα κάποιος είναι ούγκανος. Για τεμπέληδες είναι τα δίχρονα… 125, 250. Αυτά δουλεύουν με 300 στροφές και δε σβήνουν. Πας και πας και πας… τα πετάς και με ένα βοριαδάκι σηκώνονται μόνα τους.

Επαναλαμβάνω όμως ότι το 450 ειναι περισσοτερο MX. Τουλάχιστον εκεινα που συνυπάρχουν χρονολογικά με το 500.

Τωρα για το πως μαθαίνει κάποιος

Και τώρα προσωπική φιλοσοφική άποψη:
Ιδιαίτερα τεχνικά αθλήματα, η θεωρία είναι μια μικρή βάση αλλά αποτυπώνουν μια ιδέα, μια μόνο όμως εικόνα και δεν αποτυπώνει ιδιαίτερα τη πραγματικότητα. Όταν κάποιος μπει στη διαδικασία και ειδικά στο εντούρο μιας που για αυτό μιλάμε, η πώρωση έχει μια ιδιαίτερα τελετουργική σημασία στη στάση, στο καφέ μετά τη βόλτα και κάθε φορά που ανακαλούμε αυτές τις αναμνήσεις που δημιουργήθηκαν πίσω από το τιμόνι. Μέσα στη βόλτα δεν υπάρχει, τουλάχιστον σε παρόμοιο δοξαστικό βαθμό.

Υπάρχουν πόνος, συχτηριλίκη, διασκέδαση, πείσμα, φόβος και ένα γενικότερο συνονθύλευμα συναισθημάτων, όπως θες ας αυτο-χαρακτηριστούν. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι η εντούρο οδήγηση έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τη συναίσθηση, με το “το νοιώθω” και δένουν όλα μαζί σε ένα σώμα/ μείγμα αυτογνωσίας. Όλα λειτουργούν ως ένα σύνολο που τελικά οδηγούν ως διόλου φυσικά στην έξταση! (:smiling_face_with_three_hearts: :crazy_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :partying_face:)

Και καταλήγω… Επειδή ο @Spyg έδωσε ένα μηχανάκι βόλτας, χωρίς να γνωρίζω τι προηγούμενη εμπειρία έχει, το 350 και 500 είναι εκείνα που του πρότεινα. Ειδικά τετράχρονα που μπορούν να κάνουν και κάτι πιο εναλλακτικό από τα δίχρονα. Ειδικά επειδή θέλει να κάνει καταδρομικές σε εύρος 30-100κμ μιας που δεν έχει τρείλερ.

2 Likes

Και καλά κάνεις μαν. Εγώ το αγόρασα πριν με χτυπήσει το mildlife crisis και δε το μετανιώνω. Σου εύχομαι να βρεις και εσύ το μηχανάκι σου.

1 Like

@nkp Δεν εχουμε γνωριστεί καλύτερα σε εντουροβόλτες γιατί απλά δεν έχω μηχανάκι εντούρο :wink: . Σύγχρονο 500 δεν έχω οδηγήσει παρά μόνο 520 της εποχής του δικού σου 400.

Για το 500,έγραψα ‘τεμπέληδες’ και όχι τεμπέληδες πιστεύοντας ότι η διάφορα θα είναι κατανοητή (ο γραπτός λόγος …).
Επειδή ανέφερες τα 125 και πιασαμε τα δύο άκρα (125-500).Τα 125 επειδή χαμηλά είναι ψόφια θέλουν ενθουσιώδεις αναβάτες (ενίοτε μικρού βάρους και ηλικίας) για να πάνε γρήγορα.Είναι τα πλέον κατάλληλα σχολεία γιατί λόγο της ανύπαρκτης δύναμης χαμηλά πρέπει να οδηγείς με φόρα για να κινηθείς γρήγορα.Αυτό σημαίνει να χορεύεις συνέχεια κλακέτες στο κιβώτιο ταχυτήτων και να κρατάς τις στροφές ψηλά κάτι που δεν βολεύει κάποιους αναβάτες.
Το 500 από την άλλη μπορεί να κινείται πάνω κάτω με μια ταχύτητα όλη μέρα λόγο μεγάλης ροπής.

Και ερχόμαστε στα ενδιάμεσα που απ’ότι φαίνεται επικεντρώνεται ο Σπύρος και νομίζω ότι είναι τα πλέον κατάλληλα γι’αυτό που ψάχνει.Το μόνο που μένει είναι να δούμε αν θα επιλέξει 2χρονο ή 4χρόνο.

@Spyg Άσε τα Lanza,είναι λίγα και δεν φτάνουν για όλους :laughing:

2 Likes

:joy:
Ρε Νίκο, τι ατακάρα ήταν αυτή ρε φίλε!!!
:rofl:

2 Likes

Το έχω δει… με τα μάτια μου… να συμβαίνει !

1 Like

Πόσο να θέλει άραγες αυτό για να έρθει εδώ…
(λέμε τώρα…)
(κουβέντα να γίνεται…)

Ωραία γούστα!

Να κάνουμε μια ομαδική άμα ψήνεσαι…

1 Like