Φανάρια Κυκλοφοριας: Βαθύ πορτοκαλί....και Οριακά Πρασινο

Εχθές παραλίγο…

…αλλά ευτυχώς όλα καλά.

Η Ιστορία:

Κατεβαίνα σε κεντρικό δρόμο κάθετο στην Λ. Βουλιαγμένης και στην διασταύρωση με αυτήν μπήκα στην λεωφόρο στο ρεύμα προς Βούλα.

Πέρασα με “μεσαιο” πορτοκαλί. Σίγουρα όχι κόκκινο. Αλλά είχα πολύ λίγα χλμ…πέρασα δλδ σιγά σιγά με 50 χλμ/ώρα.

Μπαίνοντας…παρατήρησα στο ίδιο ρεύμα που θα έμπαινα…αυτό προς Βούλα…ένα Subaru Forester να έρχεται από το βάθος με πάρα πολλά χλμ.

Ο τύπος φρενάρει δυνατά με καπνόυς στα λαστιχα αλλά πιστευω οτι πέρασε το φανάρι οριακά πράσινο… με πολλά χλμ ωστόσο. Μολις άναψε δλδ …περασε και την γραμμη. Δεν νομίζω ότι ήταν κόκκινο. Το λάθος έγινε γιατί δεν είχε κανένα σταματημένο αυτοκίνητο στο φανάρι, οπότε ο τύπος έβλεπε ανοιχτό δρόμο και το τελικιασε.

Άνοιξα γκάζι…και πέρασε οριακά πίσω μου.

Ποιος φταίει;

Βασικά το κίτρινο είναι προειδοποιητικό. Δεν είναι παράνομο να περάσεις με κίτρινο, αλλά άμα το βλέπεις και προλαβαίνεις πρέπει να σταματήσεις. Αυτό φυσικά δεν γίνεται στην Ελλάδα. Αυτό που γίνεται είναι όλοι να πετάνε γκάζι μόλις δούνε το κίτρινο και ας περάσουν και με κόκκινο υπολογίζοντας ότι χρειάζεται κάποιος χρόνος για να ξεκινήσουν από την άλλη μεριά. Αυτό που δεν υπολογίζουν είναι αυτό ακριβώς που σου έτυχε εσένα, όταν δλδ από την άλλη μεριά κάποιος έρχεται πατημένος γνωρίζοντας ότι θα του ανάψει πράσινο.

Ποιος φταίει δεν ξέρω αλλά στην περίπτωση μας ξέρω ποιος θα καταλήξει στο νοσοκομείο ή στο νεκροτομείο. Οπότε καλό είναι να μην το διακινδυνεύουμε.

1 Like

Το ότι υπάρχει πρόστιμο για παραβίαση πορτοκαλί σηματοδότη λύνει όλες τις απορίες. (Ναι, με έχουν γράψει για πορτοκαλί).
Στο πατρικό μου υπάρχει μια διασταύρωση ακριβώς από κάτω που δεν υπάρχει περίπτωση να μην γίνει μπαμ τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα. Ο λόγος απλός. Με το που τελειώνει το πορτοκαλί και γίνεται κόκκινο για τον έναν δρόμο, την ίδια στιγμή γίνεται πράσινο για τον άλλο. Όλοι βλέπουν το πορτοκαλί και επιταχύνουν για να προλάβουν και όταν γίνεται κόκκινο τους πετυχαίνει στην αρχή ή μέση της διασταύρωσης (μαζί με το άτυχο αμάξι ή μηχανάκι που κατεβαίνει την Πανόρμου).
Γενικά αν βλέπω το φανάρι να γίνεται πορτοκαλί την ώρα που περνάω, μόνο τότε συνεχίζω επειδή ξέρω πως ο άλλος βλέπει ακόμα κόκκινο. Σε κάθε άλλη περίπτωση φρένο και αναμονή για 1-1:30 λεπτό.

ΑΡΘΡΟ 6 : Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων

  1. Οι οδηγοί των οδικών οχημάτων υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις πιο κότω ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας, εκτός αν η ρύθμιση αυτής γίνεται από τροχονόμο κατά διάφορο τρόπο.

    γ) Κίτρινο σταθερό φως κυκλικής μορφής : Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς.

Οπότε θεωρητικά μπορεί να σε γράψει, κι εμένα με έχουν γράψει για κίτρινο στην Καβάλας. Παρόλα αυτά δεν είναι παράνομο να περάσεις αν δεν προλαβαίνεις να σταματήσεις. Πώς το αποδεικνύεις αυτό για να μη σε γράψει ο στραβωμένος μπάτσος ή αν γλυτώσεις την κλήση στο δικαστήριο είναι άλλο θέμα…