Η θεραπεία του βαρύ συμπλέκτη

Πώς μπορούμε να κάνουμε τον συμπλέκτη ελαφρύτερο;

Ο δικός μου στο DRZ είναι πραγματικά πολύ σκληρός. Κανονικά αυτό δεν με προβληματίζει, αλλά όταν κάνουμε όλη μέρα μονοπάτια τότε μετά από λίγες ώρες αρχίζω να βλασφημάω. Γίνεται πραγματικά πολύ κουραστικός και δεδομένου του τραυματισμού του καρπού μου αυτό το κάνει πιο ανυπόφορο.

Στου @Mitch και του @est ο συμπλέκτης θέλει την μισή δύναμη (ίσως και λιγότερη) απ’ότι θέλει ο δικός μου. Οπότε λέω κάτι δεν είναι σωστό. Ίσως όταν μου είχαν αλλάξει δίσκους να είχαν βάλει για κάποιο λόγο πιο σκληρά ελατήρια.

Έχω δοκιμάσει να βάλω καινούρια ντίζα και μανέτα, αλλά η κατάσταση δεν βελτιώθηκε και πολύ. Ψάχνω να δω λοιπόν τι μπορώ να κάνω.

Προφανώς μία λύση είναι να δοκιμάσω τα μαμά ελατήρια. Κοστίζουν γύρω στα 30 ευρώ όλα μαζί. Νομίζω ότι θα υπάρχουν και άφτερ μάρκετ πιο οικονομικά αλλά δεν το έχω ψάξει.

Μία άλλη λύση που βρήκα ψάχνοντας στο νετ, είναι να βάλω ροδέλες στις βίδες. Κάπως έτσι όπως το κάνει ο τύπος σε αυτό το βίντεο.

Δεν είμαι σίγουρος αν δουλεύει αλλά γενικά βρήκα να αναφέρεται αρκετά συχνά αυτή η πατέντα, οπότε πιστεύω ότι ίσως να βοηθάει. Δεν ξέρω βέβαια αν μπορεί αν δημιουργήσει άλλα θεματάκια.

Ιδέες; Σχόλια;

2 Likes

Παρε μαμα ρε φιλε

Το να βάλεις ροδέλες δεν νομίζω να είναι η σωστή λύση στο πρόβλημα.Οχι ότι οι ροδέλες δεν θα κάνουν δουλειά αλλά αφού στα άλλα drz της παρέας δεν χρειάζονται κανονικά δεν θα χρειάζονται ουτε στο δικό σου.
Η ντίζα είναι καλής ποιότητας και σωστά τοποθετημένη?Βγάλε τα άκρα της και σπρώχτην μέσα έξω για να δείς αν μαγκώνει.
Δες στο μάνουαλ στην ρύθμιση ντίζας τι θέση πρέπει να έχει το μοχλικό (ή δίχαλο) στο κάτω μέρος της .
Η μανέτα πρέπει αντίστοιχα να είναι καλής ποιότητας ειδικά στο σημείο της τρύπας,αν αυτό έχει μεγάλη φθορά μπορεί να επηρεάζει αρνητικά την λειτουργία του συμπλέκτη.
Να σου άλλαξε ελατήρια ο μάστορας απο μόνος του μου ακούγεται λίγο τραβηγμένο αλλά ποτέ δεν ξέρεις …
Λογικά δεύτερα ελατηρια πρέπει να εχει ο @Mitch να σου δώσει για δοκιμή.

Απο εκει και πέρα άνοιγμα καπακιού και γενικό έλεγχο σε καμπάνα,μέσα μέρος μοχλικού κλπ.

Είναι ένα workaround που λένε και στο χωριό μου…

Είχα δοκιμάσει και με καινούρια ντίζα γνήσια από την μαμά σουτζούκι… Δεν είχε ιδιαίτερη διαφορά… Κάποια στιγμή κάπου στην Βάλια Κίρνα αποφάσησε να κοπεί. Ο λόγος γιατί είχα βάλει κινέζικες μανέτες οι οποίες έτρωγαν την ντίζα στο σημείο της επαφής… Ακόμα και με τις μαμά μανέτες πάντως δεν είχε ιδιαίτερη διαφορά στην αίσθηση του συμπλέκτη. Ίσως να μαγκώνει κάπου αλλά σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί την διαφορά που έχει από τα υπόλοιπα της παρέας.

Το έχω τσεκάρει. Είναι και αυτό σημαντικό πάντως γιατί αν δεν είναι στην σωστή θέση τότε δεν δίνει το κατάληλο μοχλό οπότε η αίσθηση δεν είναι ιδανική.

Οι μανέτες που έχω πάνω είναι οι μαμά. Είναι φαγωμένες βέβαια στην τρύπα που πατάνε στην βάση της μανέτας και πρέπει κάποια στιγμή να τις αλλάξω, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό επηρεάζει σημαντικά την αίσθηση που έχουν.

Θυμάμαι ότι μου το είχε πει. Δεν θυμάμαι βέβαια να μου είπε τι είχε βάλει αλλά υποψιάζομαι ότι θα είχε κάνει ακόμα μια αρκουδιά γιατί το συνήθιζε…

Νομίζω δεν είχε συμπλέκτη πάνω το κάρτερ που πήρε. Ε @Mitch?

Αυτό θα το κάνω σύντομα.

Πάντως νομίζω ότι κλείνω να πάρω τα μάμα γιατί το DRZ γενικά έχει ωραίο συμπλέκτη από την μάνα του. Καλύτερα να δώσω ένα 30άρι και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο παρά να κάνω πατέντες με αμφίβολα αποτελέσματα και παρενέργειες…

1 Like

Ντεν εκο καρντια μου

Όταν θα έρθει η ώρα για το δικό μου, πρώτα θα ανοίξω να δω τι έχει μέσα και μετά θα πάω να πάρω τα ίδια.
( λογικά τα μαμά πρέπει να έχει)
Και μιας και τον είπες αρκουδιάρη πιο πάνω, δεν παίζει να έχει βάλει καμιά ροδέλα από αυτές που βάζουν στα ελατήρια για να «πατάνε» καλύτερα;

ΥΓ. Νομίζω το εγχειρίδιο δίνει και για τα ελατήρια όρια. Οπότε ρίχνεις κι ένα μέτρημα να δεις την κατάσταση τους.

Τα πάντα παίζει. Αλλά δε αυτή την περίπτωση θα ήταν πιο ελαφρύς ο συμπλέκτης. Το πιο πιθανό νομίζω είναι να έχει βάλει ελατήρια από άλλο μηχανάκι ή αφτερ μάρκετ της πλάκας.

Δίνει και θα το τσεκάρω αλλά έτσι κι αλλιώς πρέπει να κάνω κάτι…

Μπορούμε να κανουμε τραμπα τα ελατηρια μας να δουμε αν φταιει αυτο.

Ποιοτικός :+1:

Καλή ιδέα κι αυτή. Δεν είναι και πολύ φασαρία εξάλλου

Μπερδευτικα…

Κακη ή καλή ιδεα ειναι τελικα??

:grin::grin::grin:

Fixed :+1:

Νομίζω πάντως ότι το πρόβλημα έχει εντοπιστεί και αυτό είναι το σημαντικό.

Δυστυχώς όχι :frowning:

Τελικά δεν ήταν τα ελατήρια. Οπότε θέλω να δοκιμάσω με καινούρια ντίζα και μανέτα… Αν και τα είχα αλλάξει πέρυσι και δεν είδα ιδιαίτερη διαφορά.

Το μόνο που είχα λάθος ήταν η θέση του μοχλού που πιάνει η ντίζα στο κάτω μέρος. Αυτό έκανε σχετικά μικρή γωνία με αποτέλεσμα να μην χάνει λίγο σε δύναμη, Βέβαια το διορθώσαμε αλλά και πάλι θέλει την διπλάσια δύναμη απότι του Μήτσου…

Με έχει μπερδέψει…

Από ότι κατάλαβα φοράς ιμιτασιόν ντίζα αυτή τη στιγμή.
Φοράς γνήσια μανέτα αλλά αυτή έχει φαγωθεί στη τρύπα που πατάει στη βάση της.
Ο μηχανικός έχει κάνει κατά πάσα πιθανότητα αρκουδιά που μάλλον σημαίνει πως ΔΕΝ φοράει ούτε τα μαμά ελατήρια (edit, τώρα διάβασα ότι αυτό το απέκλεισες).
Όλα αυτά μαζί συν τη σκληρή χρήση που έχει υποστεί από τότε που όλα αυτά τοποθετήθηκαν μου φαίνεται απολύτως λογικό να είναι σκληρός ο συμπλέκτης. Ένα επιμέρους τμήμα είναι σίγουρο πως δε θα έλυνε το πρόβλημα.

Σωστά

Αυτό το τσεκάραμε και φαίνεται ότι είναι τα γνήσια, ή τουλάχιστον ανάλογης σκληρότητας…

Ναι τώρα κατάλαβα ότι με αυτό ασχολήθηκες.

Πάντως γενικά σπάνια ιμιτασιόν ντίζα δουλεύει το ίδιο καλά με την εργοστασιακή. Μπορεί στην αρχή να είναι ΟΚ αλλά έχει συντομότερη διάρκεια ζωής.

Πρόσφατα έβαλα μαμά ντίζα.

Σουτζούκι rulezzzz :love_you_gesture:t6::love_you_gesture:t6::love_you_gesture:t6:

Βελτιώθηκε πάρα πολύ η αίσθηση του συμπλέκτη. Νομίζω ότι είναι σε υποφερτό σημείο πλέον.

Η προηγούμενη ήταν αρκετών χρόνων και πρέπει να έχει και κάποιο σπασμένο σιρματάκι.

Σκέφτομαι να αλλάξω και μανέτα γιατί αυτή που έχω είναι σπασμένη και δεν μου δίνει καλή λαβή. Επίσης είναι τόσο δουλεμένη που η τρύπα που περνάει η βίδα της βάσης έχει ξεχειλώσει και πλέον κρατιέται από μία κλωστή.

Δεν θέλω κινέζικη μανέτα. Πήρα από δαύτες και μου έκοψαν καινούρια ντίζα σε λιγότερο από 5000χλμ κάπου στην μέση της Βάλια Κίρνα. Σκέφτομαι τις ζέτα. Καμιά άλλη ιδέα;

1 Like

Μαμά μανούλα γνήσια μανέτα να βάλεις ή σε αφτερ μάρκετ όσο ποιο μεγάλη υπάρχει κ θα δεις κ άλλη βελτίωση…

Μαζί σου για τα μαμά. Έχουν ένα θέμα όμως γιατί δεν διπλώνουν και σπάνε κάποια στιγμή. Για αυτό κοιτάω να βρω μια άφτερ μάρκετ σε υποφερτή τιμή, αλλά να διπλώνει.

1 Like

Αφήνεις λίγο λασκα από τις βάσεις κ γλιτώνεις το σπάσιμο.Για βουνό πάντως έχω 2ρες μαζί + ασφάλεια αλυσίδας… βασικά πράγματα για το Εντούρο😋