Ακονίστε τους λεβιέδες!

Πολλοί απο εμάς έχουμε βρεθεί στην δυσκολη θεση να μείνουμε απο τρυπια σαμπρελα στο βουνο.Ο παρακάτω οδηγός είναι για να αλλαχτεί ολόκληρο το ελαστικό αλλά χρησιμευει και για αλλαγή σαμπρέλας(το διευκρινίζω στον επίλογο).Καλό ειναι να εχετε κανει προπόνηση στο σπιτι γιατι στο βουνό με την υπερένταση και το αγχος θα’ναι πιο δυσκολο να το καταφερετε.
Τα εργαλεία που χρειάζονται ειναι: 3 λεβιεδες των 20 εκατοστων ή και μεγαλυτερους.Οι εικονιζόμενοι εχουν αγοραστει 2.5 ευρω εκαστος.Το εργαλειακι για την αφαιρεση της βαλβιδας*,ενα πινελο και πάστα μονταρίσματος ελαστικων.Αλλοι χρησιμοποιουν γράσο(οπως εγω στο παρόν),σαπουνονερο,wd40 ή και αλλα λιπαντικα.
*Υπαρχουν και μεταλλικά καπάκια βαλβίδων τα οποία απο την πάνω μεριά έχουν εγκοπή για να αφαιρείται η βαλβίδα.
Αν θέλετε να προστατέψετε την ζαντα απο τυχων γρατζουνιές κλπ μπορείτε να χρησιμοποιησετε τα rim savers ]http://www.dirtwerkz.com/images/tools/tiretools/rimsaverdemo_650.jpg

Βημα 1ο:Αφαιρούμε την βαλβίδα με το ειδικό εργαλειο και στην συνέχεια ξεβιδώνουμε το παξιμαδι στο σπείρωμα του ‘‘τσουτσουνιού’’(sic) της βαλβίδας

Βημα 2ο:Ξεβιδώνουμε το παξιμάδι της κόντρας(οχι ολο)και την πιεζουμε μεσα στην ζάντα για να ξεκολλήσει απο το λαστιχο

Βημα 3ο:Βάζουμε τον λεβιε με την πλευρα που εικονίζεται και πιέζουμε το λαστιχο να ξεκολλήσει απο την ζαντα(brake the bend).Aυτο γινεται σε ολη την περίμετρο του τροχου και ύστερα τον γυρνάμε ανάποδα(τον τροχο) και κανουμε το ιδιο

Βημα 4ο:Στην απέναντι πλευρά της κόντρας βάζουμε το λεβιε με την μυτη προς τα κατω και πιάνουμε το εσωτερικό χείλος του ελαστικου.Κατόπιν μοχλευουμε προς τα πάνω και στεριώνουμε το λεβιέ στην δισκόπλακα(φωτο 2)

Βημα 5ο:Τοποθετουμε τον δευτερο λεβιε μερικα εκατοστα μακρυτερα και μοχλευουμε με τον ιδιο τροπο.Βαζοντας και τον τριτο ο δευτερος βγαινει σχεδον μονος του.με αυτον τον τροπο(δηλαδη εναλλαξ)βγαζουμε ολη την πλευρα του ελαστικου.Το ιδιο κανουμε και στην αλλη πλευρα του τροχου(3η φωτο)

Βημα 6ο:Αφαιρουμε την σαμπρελα

Βημα 7ο:Αφαιρουμε το λαστιχο με τα χερια ή με την βοηθεια ενος μοχλου.Βοηθάει αρκετά να σπρωξουμε την ζάντα να μπει στο κάτω μέρος του ελαστικού γιατι δίνει επιπλέον χώρο να ξεχωρίσουν ποιο εύκολα.Στην 2η φωτο βλεπουμε την εσωτερικη μερια της ζαντας με την κοντρα να στεριωνεται μεσα στην φακαρολα(περιμετρικο προστατευτικο λαστιχο).

Βημα 8ο:Λιπαινουμε το ''καινουργιο΄΄ λαστιχο και βλεπουμε τον δεικτη κατευθυνσης(ωστε να μην μπει αναποδα).Εδω να τονισω οτι τα ‘‘τακουνατα’’ λαστιχα πχ MT21 δεν εχουν δεικτη και μπορουν να τοποθετηθουν και απο τις δυο μεριες.

Βημα 9ο:Παίρνουμε την ζάντα(αφου την εχουμε ελέγξει για φθορές,ξένα αντικείμενα κλπ) και την τοποθετούμε απο την μεριά της κοντρας μεσα στο λάστιχο.Αυτο το σημείο θελει αρκετη υπομονη και ίσως λίγο ζορι.Εδω φαίνεται ποσο σημαντική ειναι η λίπανση του ελαστικου η οποία πρέπει να γίνει και στις δυο πλευρές του.Στην 2η φωτο που έμεινε λιγο,χρησιμοποιουμε τον λεβιε(ή το πόδι μας) για να μπει το λάστιχο στην θεση του.Στην φωτο3 φαινεται οτι το λάστιχο μπήκε ολο μεσα στην ζαντα

Βημα 10ο:Στο παρόν δεν το εχω κάνει αλλά καλό ειναι να απλωσουμε ταλκ σε όλη την σαμπρέλα.Βοηθαει στον χειρισμο της κατα την τοποθετηση και προστατευει την σαμπρέλα απο υγρασία.Τοποθετουμε την σαμπρελα προσεχτικα ωστε να μην την σκισουμε.Βαζουμε την βαλβιδα στην θεση της,την τοποθετουμε στην τρυπα της ζαντας και βιδωνουμε το παξιμαδι(οχι τερμα).

Βημα 11ο:Ζαντάρουμε και την άλλη πλευρά του ελαστικού κάνοντας διαδοχικές κινήσεις.Λιγο προσοχή στην κοντρα,την πιέζουμε που και που(φωτο 2)ώστε να πιάσει σωστά το λαστιχο.

Βημα 12ο:Βιδώνουμε την βαλβίδα και φουσκώνουμε το λάστιχο.Πιέζουμε που και που την κόντρα ώστε να μην στραβοκάτσει ανάμεσα σε ζάντα-λαστιχο τσεκάρουμε τα χειλη της ζαντας περιμετρικά και ειμαστε ετοιμοι.

Όσοι θελουν να αλλαξουν μόνο την σαμπρελα,ακολουθουν τα βηματα 1 εως 6 και 10 εως 12 αντιστοιχα.
Το παρόν δεν είναι ο μοναδικος τρόπος αλλαγης σαμπρέλας-ελαστικου,υπάρχουν διάφορες παραλλαγές που μπορείτε να βρείτε σε ιστοσελίδες ή στο youtube.
Αν κατά την διάρκεια της αλλαγης κάτι σας ζορίζει υπερβολικα πολύ κατι δεν κανετε καλά.Ο υπογράφων δεν φέρει ευθύνη για σπασμενα χέρια,ιπτάμενους λεβιέδες και λοιπές τέτοιες ‘‘μικρές’’ λεπτομέρειες :stuck_out_tongue_winking_eye:
Βαλτε γάντια για προστασία απο τραυματισμους-γρασα κλπ,εγω δεν έβαλα για να αναγκαστω να κοψω τα νύχια μου :joy:

Αντιγράφω επίσης κάποια χρήσιμα tips απο απο παλαιότερα γραφόμενα του @konkost
'Για οικονομια χωρου οι λεβιεδες μπορουν να ειναι και μικροτεροι και να χρησιμοποιηθουν με προεκταση Επισης λιγο απορυπαντικο πιατων ειναι αρκετο και στην αναγκη μπορει να χρησιμοποιηθει ακομα και λαδι απο τον κινητηρα
Οι αμπουλες αερα μπορει να αποδειχτουν λιγες και η ηλεκτρικη τρομπα να σε αφησει Προτιμοτερη στο βουνο ειναι μια καλη μικρη τηλεσκοπικη χειροκινητη τρομπα ποδηλατου

Επισης λιπαινουμε κατα την εισαγωγη του ελαστικου το εσωτερικο του χειλος Τελος οταν τοποθετησουμε την σαμπρελα και πριν αρχισουμε να δουλευουμε με τους λεβιεδες την φουσκωνουμε ελαφρως για να ελαχιστοποιηθει η περιπτωση να την μαγκωσουμε και να τρυπησει
Το ξεκολημα του ελαστικου μπορει να γινει και πατωντας το με τα ποδια Ειδικα αν φοραμε εντουρομποτες γινεται ευκολα! Και αν παντως αυτο δεν ειναι εφικτο τοτε με το πλαινο σταντ της μοτοσυκλετας Της δικιας μας αν την εχουμε στηριξει σε διπλο ή καποιας αλλης απο την παρεα’

6 Likes

[quote=“Lefkadios, post:1, topic:50, full:true”]

Τα που χρειάζονται ειναι: 3 λεβιεδες των 20 εκατοστων ή και μεγαλυτερους.Οι εικονιζόμενοι εχουν αγοραστει 2.5 ευρω εκαστος. [/quote]

Το μεγεθος μετραει αγαπη…!!!

Εαν πρόκειται να φωτογραφησουμε την διαδηκασια…φοραμε παπούτσια ή εστω κοβουμε τα νυχια

Υγ. Εισαι ασφαλτινος και με την βούλα

1 Like

Κανά καλό λεβιέ που θα βρούμε; Είχα πάρει παλιότερα κάποιους που στράβωσαν στην πρώτη απόπειρα να αλλάξω λάστιχο, ήταν λίγο πιο σκληροί από μακαρόνια, βρασμένα αλ τέντε.

Μήπως και το λάστιχο είχε γίνει σαν πέτρα αντίστοιχα?
2.5 ευρώ κάνουν οι από πάνω και τους έχω χρόνια,για την ακρίβεια κάπου τους έχω καταχωνιάσει(τότε εκαναν 1 ευρώ!)και πήρα ακριβώς τους ίδιους.
Αν γίνει η συγκεκριμένη εργασία σωστά(όχι απαραίτητα με τον τρόπο που έδειξα) δεν παθαινουν τίποτα,έχει τύχει να δείχνουν ότι λυγίζουν αλλά δεν τους χειριζομουν σωστά.
Για μια φορά στο τόσο μια χαρά είναι.Αν θέλει κάποιος να αλλάζει συχνά λάστιχα σίγουρα ακριβότεροι λεβιέδες θα είναι καλύτεροι αλλά συνηθως αυτοί δεν κάνουν για μεταφορά γιατί έχουν μεγάλο όγκο.

Το κόστος δεν είναι πάντα ανάλογο της ποιότητας. Κι εγώ φτηνά τους είχα πάρει αλλά είχαν ένα χρυσαφί χρώμα και ήταν πιο μελάτοι και από…

Πρόσφατα μου έλεγε κάποιος άλλος για χρυσαφί λεβιέδες που αποδείχθηκαν γτπκ.Χρυσαφί λεβιεδες ξέρω της Buzzetti που γενικά είναι αξιόλογη εταιρεία,τώρα αν είναι οι ίδιοι που ειχατε δεν ξέρω
http://www.giassaris.gr/set-leviedes-elastikwn-buzzetti

Εγώ έχω πάρει τους παρακάτω:

Στη φωτό φαίνονται χρυσοί αλλά αυτοί που ήρθαν είναι ασημένιοι. Το κρικάκι βοηθάει ώστε αντί να πιάνεις το λεβιέ στη δισκόπλκα να τον αγκιστρώνεις σε μια ακτίνα.
Η αλήθεια είναι πως δεν έχω αλλάξει ποτέ λάστιχο μόνος μου και θα ήθελα να το κάνω πράξη σε μορφή προπόνησης.

Πρέπει να βάλουμε στο σετ εργαλείων ένα μικρό μπουκαλάκι (φαρμακευτικό) με λίγο απορρυπαντικό πιάτων και άλλο ένα με λίγη πούδρα (δεν τα είχα σκεφτεί).

1 Like

Το αφηνω εδω μιας και τα λεει ωραια…

4 Likes

Τα λέει πολύ ωραία.
Και ο τύπος βγάζει το λάστιχο εντελώς αντι να παιδεύεται να πιάσει/ βάλει τη σαμπρέλα με το λάστιχο στη ζάντα. Θα ήθελα να δω στην πράξη κατά πόσο είναι εύκολο να ξεζανταριστεί και να μπει μετά στη θέση του…

2 Likes