Το "tutoro" του ...(πατεντιαρη) φτωχου Εργο σε τεσσερις πραξεις

Πραξη 1η
Η επιθυμια μου για ενα diy αυτοματο συστημα λιπανσης της αλυσιδας με οσο το δυνατον χαμηλοτερο κοστος προηπυρχε Ομως το εναυσμα για την κατασκευη του ηρθε οταν ο Τακης (μελος του advride φορουμ) εγραψε εκει οτι αυτοματοποιησε το δικο του λαδωτηρι με την προσθηκη απλως ενος τμηματος μιας αντλιας απο κρεμοσαπουνο
Και επειδη και η ιδεα του “κατασκευαω με οτι εχω” μ’ αρεσει γενικα ειπα να ακολουθησω τον δικο του “ευκολο” δρομο
Στην αντλια λοιπον, στο μεγαλύτερο κομμάτι της, στην μυτη του, υπαρχει μια μπιλια απο ελαφρυ υλικο
Η μπιλια ειναι αυτη

και βρισκεται μεσα εδω

υκολη λοιπον και απλη φαινοταν να ειναι η κατασκευη Οσο απλη ηταν και η αρχη λειτουργιας της: Σε καθε ανωμαλια του δρομου η/και λογω των κραδασμων η μπιλια θα αναπηδα επιτρεποντας στο λιπαντικο να διαρευσει και δια μεσω του σωληνακιου να φτασει υπο μορφη σταγονων στην αλυσιδα Οταν η μοτοσυκλετα σταματα να κινειται τοτε η μπιλια φραζει την εξοδο και το λιπαντικο παυει να ρεει Απλο και εξυπνο!
Αγορασα λοιπον μεσω ebay απο τα βαθη της Κινας αυτο το δοχειο υγρων φρενων (3,79 ευρω)


αυτο το ρυθμιστηρι ροης (0,64 ευρω τα τρια)

και τελος αυτον τον διακοπτη ροης (0,64 ευρω)

Πηρα σωληνακι διαφανο (1 ευρω το μετρο)
Αρπαξα και το κρεμοσαπουνο του μπανιου
και ξεκινησα

Ξεντεριασα την αντλια, την προσαρμοσα στο δοχειο και ανοιξα μια μικρη τρυπα στο καπακι του

Κατοπιν εκοψα-προσαρμοσα την εσωτερικη φουσκα-μεμβρανη του δοχειου ωστε να αναπνεει το δοχειο αλλα και για να μην κλεβει και χωρο…



…και ηταν ετοιμο!

Και δουλευε!!!
…Οταν για δοκιμη το γεμισα με νερο
Αλλα δυστυχως δεν δουλευε με την βαλβολινη που το γεμισα αργοτερα Ουτε και με 15-50 λαδι που το δοκιμασα Η 80αρα βαλβολινη αλλα και το λαδι του κινητηρα λογω της πυκνοτητας τους δεν επετρεπαν στην μπιλια να κουνηθει Ουτε η ελαφρια μπιλια αλλα ουτε και μια αλλη μεταλικη που δοκιμασα κατοπιν

5 Likes

Πραξη 2η
Αφου λοιπον η ροη δεν μπορουσε να ελεγχθει απο την μπιλια οταν αυτη βρισκοταν στην διοδο του λαδιου τοτε ισως να μπορουσε να το κανει αν βρισκοταν στην διοδο του αερα που τροφοδοτει το δοχειο Ναι αλλα πως θα γινοταν αυτο;
Υπηρχε παντως και η λυση να χρησιμοποιησω μια 12βολτη ηλεκτρομαγνιτικη βαλβιδα ροης με κοστος απο Κινα μερικα μονο ευρω, αλλα ετσι απο πεισμα ηθελα να χρησιμοποιησω μονο οτιδηποτε θα εβρισκα μεσα στο σπιτι μου (ειχα πολυ χρονο να σκοτωσω)
Ανοιξα λοιπον καποια κουτια με διαφορα αχρηστα (κατ’ αλλους) καβλιτζεκια που εδω και χρονια εχω την “αρωστια” να μαζευω και …


Η λυση ηταν μπροστα στα ματια μου πλεον και μεσα σε αυτα τα κουτια:
Ηταν μια βαλβιδα ποδηλατου, ενα μικρο Ο-ring, ενα μικρο γραναζακι (σε ρολο ροδελας), το στρογγυλο παξιμαδι που σφιγγει την βαλβιδα (δεν μπορουσα να χρησιμοποιησω καποιο αλλο γιατι η βαλβιδα δεν εχει το συνηθες μετρικο σπειρωμα), και μια παμφτηνη ανεπιστροφη βαλβιδα που χρησιμοποιουσα για την εξαερωση των φρενων, η οποια λειτουργει απλα με μια μεταλικη μπιλια και ενα ελατηριο

Ανοιξα λοιπον περεταιρω την τρυπα που ειχα ηδη ανοιξει στο καπακι, τοσο οσο να περναει βιδωτα η βαλβιδα,


περασα την βαλβιδα, το Ο-ring, το γραναζακι (σε ρολο ροδελας), και εσφιξα καλα το στρογγυλο παξιμαδι

Με ενα καταλληλης διαμετρου σωληνακι το οποιο ουσιαστικα βιδωσε πανω στην βαλβιδα στερεωθηκε η ανεπιστροφη βαλβιδα, αφου πρωτα αφαιρεσα το ελατηριο και αφησα μεσα μονο την μπιλια

Γεμισα το δοχειο με βαβολινη και …ΝΑΙ το συστημα λειτουργουσε!
…Αλλα δυστυχως οχι παντα οπως διαπιστωσα λιγο αργοτερα Αν μετα τις ανακινησεις εμενε στασιμο υπο γωνια, τοτε τις περισσοτερες φορες δεν σταματαγε η ροη Και αυτο γιατι η μπιλια υπο γωνια δεν σφραγιζε οσο θα επρεπε και εισερχοταν εστω και ελαχιστος αερας
Δεν απογοητευτηκα ομως Ειχα ενναλακτικη

4 Likes

Πραξη 3η
Ανοιξα παλι τα κουτια με την “μικροσαβουρα”, ανακατεψα το περιεχομενο τους, καπνισα δυο τσιγαρα απανωτα, κοιτωντας το για καμποση ωρα και τοτε εδα αυτο που εψαχνα
Αυτα:


Τα οποια προερχονται απο αυτο εδω το οποιο περιεχει αντισηπτικο

Αυτα και ο ασπρος πλαστικος σωληνας που φαινεται στην φωτο ηταν αυτο που χρειαζομουν
Ουσιαστικα προκειτε για μια βαλβιδα Το κοκκινο καπακι κλεινει τον σωληνα απο την μια μερια και εχει μια οπη η οποια φραζεται απολυτως απο την μυτη του μεταλικου κομματιου με την βοηθεια του βαρους του και της σιλικονης που εχει στην ακρη της
(παντως καποιος αντι αυτων θα μπορουσε να χρησιμοποιησει οτιδηποτε αλλο κανει την ιδια δουλεια πχ ισως να μπορουσε να μπει το πυραυλακι απο ενα καρπυρατερ)
Αυτος πλαστικος σωληνας λοιπον σφηνωθηκε μεσα στο κομματι της αντλιας του κρεμοσαπουνου με το κοκκινο καπακι προς τα κατω και αφου μπηκε και το μεταλικο κομματι με την μυτη απο σιλικονη μεσα ταπωθηκε απο πανω με μια ταπα στην οποια ομως φυσικα ανοιξα μια μικρη τρυπα
Το προσωρινο λοιπον αποτελεσμα και αφου μπηκαν και δυο tie wrap για σιγουρια ηταν αυτο:

Το οποιο πλεον οπως διαπιστωσα δοκιμαζοντας το λειτουργουσε πια υπο οποιαδηποτε κλιση Η βαλβιδα εκοβε απολυτα τον αερα και η ροη της βαλβολινης μετα απο μερικες σταγονες σταματουσε!
Δεν ειχα ομως τελειωσει ακομα Ηταν σιγουρο οτι πανω στην μηχανη σε πολυ λιγο χρονο θα επαυε να ειναι αεροστεγες αφου ολο το πανω μερος με την βαλβιδα δεν ηταν καθολου σταθερο Η λυση για την σταθεροποιηση δωθηκε απο ενα λοξο λαμακι αγνωστου προελευσεως και ενα απο αυτα που αν δεν κανω λαθος χρησιμοποιουνται για να στερεωνουν στρογγυλης διατομης καναλια καλωδιων

Οποτε πλεον εφτασα σε αυτο το αποτελεσμα:

Και κατοπιν αφου εβαλα για αισθητικους λογους θερμοσυστελομενο στο λαμακι και αφου προσαρμοσα και ενα ακομα λαμακι τυπου Γ για την στερεωση του συστηματος στην μηχανη εφτασα σε αυτο:

Το “tutoro” του φτωχου ηταν πια σχεδον ετοιμο!
Και το μονο που εμενε ηταν να προσαρμοστει στο σωληνακι στο τελειωμα -εκει που αναποφευκτα καπια στιγμη θα ακουμπαγε στο γραναζι- ενα μικροτερης διατομης και ανθεκτικο σωληνακι Το βρηκα και αυτο στο κουτι, ειναι απο τεφλον και προερχεται απο μια παλια ντιζα γκαζιου Πριν την τοποθετηση ομως εβαλα μεσα στο διαφανο σωληνακι ενα κομματι συρμα (διπλωμενο στην ακρη του ωστε να μην μπορει να εισχωρησει στο μικροτερης διατομης σωληνακι), ωστε τσακιζοντας το να μπορω να φερω σε σωστη θεση με ακριβεια χιλιοστου την ακρη απο οπου θα εσταζαν οι σταγονες της βαλβολινης


Αντι για σωληνακι στο τελειωμα θα μπορουσα να χρησιμοποιησω κομματι/τια απο wrap, το εσωτερικο μερος της βαλβιδας, μια “βελονα”-ανταπτορα για φουσκωμα μπαλας ή ακομα και γω δεν ξερω τι


5 Likes

Πραξη 4η
Ολα ηταν ετοιμα λοιπον και το μονο που εμενε ηταν η τοποθετηση στην μηχανη, το γεμισμα με βαλβολινη, και η δοκιμη στην πραξη
Τοποθετηθηκε λοιπον ευκολα στο transalp πισω απο το μασπιε του συνεπιβατη και το σωληνακι οδηγηθηκε στο πισω γραναζι Με δυο λαμακια το σφηνωσα μεταξυ ψαλιδιου και οδηγου της αλυσιδας αλλα δυστυχως δεν μπορεσα να αποφυγω τελειως τα tie wraps

Ορκο δεν περνω οτι δεν θα παψει συντομα να δουλευει, αλλα οπως και να 'χει εγω το εφτιαξα περισσοτερο για την χαρα της δημιουργιας παρα για να μην βαλω το χερι στην τσεπη για την αγορα ενος ετοιμου συστηματος Παντως στα λιγα χλμ που εχω ηδη κανει ολα φαινεται να βαινουν καλως και μενει μονο να ρυθμισω σωστα την ροη απο το ρυθμιστηρι για την ασφαλτο αλλα και για το χωμα

7 Likes

Είσαι απίστευτος…

Το μόνο πρόβλημά μου είναι ότι περίμενα μία έτοιμη συνταγή για να το φτιάξω κι εγώ αλλά δεν το βλέπω χωρίς ψάξιμο για #οχικαιτοσοαχρηστααντικειμενα…

Όπως και να έχει μπράβο!

Και επειδη μετα την βροχη των λαικς, βροχη θα πεσουν και οι παραγγελιες :stuck_out_tongue_winking_eye: ριξτε καμια ιδεα τι αλλο θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει για βαλβιδα που θα κοβει τον αερα
Οχι τιποτα αλλο αλλα εχω ακομα 1-2 κομματια απο αυτο που χρησιμοποιησα εγω

Μπομπα. Πολυ ωραιο ρε μπαρμπα. Εκανες τρελη δουλιτσα.
Μονο το σημειο που το εβαλες δε μαρεσει. ελπιζω να εχεις βαλει οση σωληνα χρειαζεται για να μην κοπει οταν το καλητερομηχανακιτουκοζμου κανει τα αλματακια του στις μοτοκροσαδικες μπιστες και τερματησει η αναρτηση (στο ανοιγμα). και επεισης ειναι λιγο επιφοβο μη το ξηλωσει κανα κλαδι στα μονοπατια που θα πηγενεις με τοκαλητερομηχανακιτουκοζμου

Πάντως αυτό είναι το πιο σωστό σημείο. Θα μπορούσε να ρίχνει και από πάνω στην αλυσίδα αλλά θα λέρωνε περισσότερο και μάλλον δεν θα ήταν και τόσο αποτελεσματικό.

1 Like

Καπταιν εισαι φοβερος!
Με ενθουσιασε τοσο η απλοτητα της κατασκευης σου που κατεβηκα αμεσως στο υπογειο οπου φυλαω κι εγω ενα κουτι με διαφορα τετοια “αχρηστα” αντικειμενα, κυριως απο ανταλλακτικα μοτοσυκλετων.
Ανοιγω το κουτι και πανω-πανω τι βλεπω; Ενα σπρέι αλυσιδας…

Τρελή κατασκευή,βγάλτο παραγωγη και θα χεστείς στα τάλαρα.Συμφωνω για το εκτεθειμένο σωληνάκι που αναφέρθηκε ,μηπως να τρύπαγες το ψαλίδι να το πέρναγες απο μέσα? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Άσχετο-σχετικό, το δοχειάκι πώς σου φαίνεται για να αλλάξω το μαμά μιας και έχει φουσκώσει;

Αν και…οχι αλλο tutoro…εισαι θεουλης,respect :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ωραίος ρε Κώστα!
Και με τις δοκιμές θα δεις που «πάσχει» για να το βελτιώσεις.
Πάνω απ’όλα η χαρά της δημιουργίας!!!
:+1:t4:

Eσυ τωρα μπορει να κανεις πλακα για τοκαλυτερομηχανακιτουκοσμου (σα δε ντρεπεσαι λεω γω :stuck_out_tongue: ) αλλα και ομως την πληρη εκταση του ψαλιδιου την προβλεψα και για το ξηλωμα απο κανα κλαδι το σκεφτηκα και αυτο αλλα αφου το ειχα τοποθετησει Επρεπε να περασω το σωληνακι απο την μεσα μερια
:thinking: Ή μηπως οπως λεει ο φορτηγατζης παραπανω να τρυπησω το ψαλιδι; Κατι τετοιο ισως θα 'ταν προτιμοτερο λες; Να κερδισω και κατι τις απο την αφαιρεση βαρους;:rofl:

Mια χαρα θα ηταν αν ειχε “παραθυρο” για να βλεπεις την σταθμη αλλα δυστυχως ειναι “τυφλο”

image
:joy::joy::joy:
Φοβερη ατακα
…Μου ταιριαζει γαντι!