Yamaha WR250R Project ADV Bike

Το WR250R είναι μια μηχανή λίγο-πολύ γνωστή στους περισσότερους αλλά το συναντάς σπάνια, είτε στους δρόμους είτε στο βουνό.
Η αλλαγή στην οικογενειακή κατάσταση με την γέννηση του γιού μου ήταν η καλύτερη στιγμή για να επιστρέψω στους μικρούς κυβισμούς.
Οφέλη: κυρίως η απώλεια κιλών και το καλύτερο στήσιμο/συμπεριφορά στις χωμάτινες.
Πρόκληση: ο Σπαρτιάτικός χαρακτήρας τους από άποψη ανέσεων και η χαμηλότερη Μ.Ο.Τ. στα ασφάλτινα κομμάτια.
Από την εποχή που βρισκόταν ακόμη στα χέρια μου το XT660Z Tenere το μικρό WR250R ήταν υπό στενή παρακολούθηση με τη βοήθεια κυρίως τον άπειρων βίντεο που κυκλοφορούν στο Youtube και τα δεκάδες reviews που είχα εντοπίσει στο διαδίκτυο. Η ιδέα της απόκτησης του ήταν στενά συνδεδεμένη με Project που θα το μεταμόρφωνε από On/Off σε ένα ικανό Mini Adventure Bike.
Έτσι τον περασμένο Μάιο του 2017, βρέθηκε από τη βιτρίνα της Yamaha paddock.gr… στο σπίτι μου.

Ας πούμε κατ’ αρχάς μερικά πράγματα σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, έτσι για τους τύπους. Πολλές μαζί συγκεντρωμένες λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά στον συγκεκριμένο εκπρόσωπο των 250 κυβικών και κατά τη γνώμη μου δικαιολογούν την τσιμπημένη τιμή του για κάποιον που είναι διατεθειμένος να πληρώσει το αντίτιμο.
Ξεκινώ λέγοντας πως πρόκειται για μια γνήσια Γιαπωνέζα, αφού δεν έχει μόνο την καταγωγή αλλά κυριολεκτικά γεννιέται μέσα στο εργοστάσιο της Yamaha στην Ιαπωνία. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα εξάτμισης απαριθμούν πολλές καινοτομίες και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που δίνουν έμφαση στο μικρό βάρος των κινούμενων και μη τμημάτων, στην απαγωγή θερμότητας, στην διατήρηση της αξιοπιστίας αλλά και τη διατήρηση της παραγόμενης ισχύος με παράλληλα χαμηλή κατανάλωση.
Θα μπορούσα να σας γράψω ένα ολόκληρο σεντόνι για κεραμικές επιστρώσεις, μαγνήσια, ψεκασμό καυσίμου και λίπανσης, ειδικούς σχεδιασμούς εξόδου του εγκλωβισμένου αέρα από τον κύλινδρο κατά τη κίνηση του πιστονιού (για την αντιμετώπιση του φαινομένου αναρρόφησης, με αρνητικό αποτέλεσμα την απώλειας ισχύος)… αλλά μάλλον θα ήταν πολύ κουραστικό. Ας τα συνοψίσω λέγοντας σας με απλά λόγια πως ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για να δουλεύει παρατεταμένα ψηλά χωρίς απώλειες ισχύος. Πάντως όποιος ενδιαφέρεται και θέλει μπορεί να διαβάσει εδώ πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

Εμείς ας μείνουμε στα συνήθη τυπικά:
Κινητήρας: 250 κυβικών, με 30 ονομαστικά άλογα και κατανάλωση: 3,5 lt/100km με συντηρητική οδήγηση (αυτό το έχω τσεκάρει προσωπικά αφού βάζω 5€ κάθε 100χλμ). Το βάρος της, πλήρης υγρών (δηλ. με νερό, λάδι και βενζίνη) είναι 133,8 κιλά και 123,9 κιλά είναι εντελώς στεγνό.

-Η χωρητικότητα του νερού στο ψυγείο είναι 0,9lt.
-Η χωρητικότητα σε λάδι κινητήρα είναι 1,4lt με αντικατάσταση του φίλτρου λαδιού και 1,3lt χωρίς την αντικατάσταση του.
-Τέλος η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 7,6 λίτρα (περίπου 225 χλμ εμβέλεια). Με ένα ντεπόζιτο 14 λίτρων και εμβέλεια κοντά στα 400 χλμ θα ήταν τέλειο (ευτυχώς υπάρχει ως after Market).

Το σύστημα εξαγωγής/εξάτμισης περιλαμβάνει το γνωστό EXUP της Yamaha και κατά τη γνώμη μου η αλλαγή τελικού από μόνη της δεν έχει να προσφέρει πολλά παρά μόνον καλύτερη όψη και ίσως κάποιο κέρδος σε μείωση βάρους. Η καλύτερη λύση είναι η αντικατάσταση του ενδιάμεσου τμήματος (από την εξαγωγή μέχρι το τελικό) με το Power Box Exhaust του Tadao το οποίο κατασκευάστηκε για να συνεργάζεται τέλεια με το εργοστασιακό τελικό και δεν χρειάζεται να μπεις σε διαδικασίες κατάργησης του EXUP και τοποθέτησης EXUP Canceller (που δεν επιτρέπει να ανάβει η λυχνία σφάλματος του κινητήρα).

Το πλαίσιο και το ψαλίδι είναι αλουμινένια με σαφείς επιρροές από τα «καθαρόαιμα» αδέρφια του YZ και WRF, με την προσθήκη όμως δυο ατσάλινων τμημάτων υπό-πλαισίου.

Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές τόσο η μπροστινή όσο και η πισινή 270mm. Η μπροστινή ανάρτηση διαμέτρου 46mm ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση συμπίεσης με 19 κλικς ενώ η απόσβεση επαναφοράς με 17 κλικς. Η πίσω ανάρτηση αντίστοιχα ρυθμίζεται με 12 κλικς ως προς την απόσβεση συμπίεσης και 23 κλικς ως προς την απόσβεση επαναφοράς, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί μηχανικά και ως προς την προ-φόρτιση ελατηρίου.

Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 93 εκατοστά, ενώ το ύψος της μηχανής από το έδαφος είναι στα 30 εκατοστά. Τα φρένα είναι: εμπρός μονός κυματοειδής δίσκος διαμέτρου 250mm με διπλό έμβολο, ενώ πίσω έχουμε κυματοειδή δίσκο 230mm μονού εμβόλου. Τέλος τα ελαστικά που φοράει είναι BridgestoneTrailWingTW301 80/100-21 εμπρός και TW302 120/80-18 πίσω. Οι ζάντες αλουμινίου με τα ενισχυμένα κέντρα και το ελαφρύ αυτό-φερόμενο βάρος είναι της DID. Το μικρό αλλά ευανάγνωστο όργανο διαθέτει και σύστημα αυτό-διάγνωσης και ενδείξεις προβλημάτων και λαθών.

Μιλώντας γενικότερα έχουμε ένα πακέτο που μας δίνει έναν Off/On εκπρόσωπο στα 250cc.
Σιγά-σιγά θα συνεχίσουμε με τα υπάρχοντα αξεσουάρ και τις μοντιφιές που θα αποτελέσουν και το ημερολόγιο της μοτοσυκλέτας μου.

3 Likes

4 Ιουλίου 2017

Παρέλαβα από Γαλλία τη πολυπόθητη πλαστική ποδιά προστασίας του κινητήρα πάχους 6mm. Μαζί ήρθε και προστατευτικό πλαισίου του ψυγείου αλλά αυτό θα μπει μια επόμενη φορά. Και τα δυο προϊόντα προέρχονται από την aXp Racing.

Αφού αφαιρεθήκαν οι μάλλον αστείες προστασίες του εργοστασίου…

…αμέσως μετά τοποθετήθηκε η πλαστική ποδιά των 6mm

1 Like

9 Ιουλίου 2017

Μαζί με τμήμα της ομάδας κρούσης/συντήρησης ( @Corki, @konkost) μαζευτήκαμε κάτω από κοινή στέγη και αρχίσαμε τις εργασίες σε WR250R και ΤΑ650. Τοποθετήσαμε το ένα πλαίσιο προστασίας της aXp Racing που προφυλάσσει το ψυγείο από μια άσχημη βουνίσια πτώση.

Χρόνος περίσσευε, η παρέα ήταν καλή… ε, δεν αλλάζουμε και το τιμόνι να μπει και κομμάτι από τη ψυχή του Tenere XT660Z πάνω στο μικρό θηρίο;
Το νέο τιμόνι είναι τύπου fat bar και τα καβαλέτα είναι 0,5 του εκατοστού ψηλότερα από τα εργοστασιακά. Πρόσθεσα και επιπλέον αποστάτες για να σηκωθεί το τιμόνι επιπλέον 2 εκατοστά (στο μέλλον θα προσαρμόσω το τελικό ύψος αναλόγως αίσθησης).

2 Likes

23 Ιουλίου 2017

Ήρθε η σειρά να περαστούν χούφτες και βάση GPS στο τερατάκι!

Τα εργοστασιακά grips αντικαταστάθηκαν με “τρύπια” για να μπορέσει να στηριχθεί στο ακρόμπαρο του τιμονιού το μεταλλικό τμήμα της χούφτας. Χρειάστηκε να “πριονίσω” και τη “κλειστού” τύπου γκαζιέρα για τον ίδιο λόγο.

Τοποθετήθηκε και η βάση στήριξης στο τιμόνι και πάνω σε αυτήν η βάση του GPS του GPSMAP 276Ccx της Garmin.
Εκκρεμεί το ραντεβού με ηλεκτρολόγο για σύνδεση με τη παροχή ρεύματος του διακόπτη.
Βρήκα πολύ ενδιαφέρον πως έχει τσιμούχα που προστατεύει τις επαφές της βάσης από το νερό όταν δεν υπάρχει πλοηγός επάνω. Επίσης σου δίνει ένα μικρό ειδικό εργαλείο με το οποίο σφίγγεις μια βίδα ασφάλισης του πλοηγού πάνω στη βάση (αν και υπάρχουν και πτυσσόμενα “δόντια” πάνω και κάτω που απελευθερώνονται μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού.

2 Likes

2 Αυγούστου 2017

Προμηθεύτηκα από τον Καρρερ πλαστικά προστατευτικά για το ψαλίδι. Το σετ είναι για τα YZ250F/WR250F αλλά με κάποιες μετατροπές θα κουμπώσει και στο πολιτικό τους αδερφάκι.

Αφού σημάδεψα άρχισα να αφαιρώ τα σημεία όπου υπάρχουν αναμονές στο ψαλίδι της μηχανής και “έβρισκαν”.
Κόψιμο, τρόχισμα και λιμάρισμα…

Νέες τρύπες στο σημείο που θα περάσει το tie wrap…

Άλλη μία τρύπα στο σημείο που πιάνει η βίδα της γλίστρας…

Τέλος, αυτοκόλλητο σφουγγαράκι για “ευγενικό” πάτημα στο μπράτσο του ψαλιδιού

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν και το τεστ έγινε (δε βρίσκει τίποτα)

2 Likes

4 Αυγούστου 2017

Μια από τις απαραίτητες αναβαθμίσεις για το WR250R είναι τα φώτα. Ο μικρός τους καθρέπτης δεν βοηθάει, τα έξτρα προβολάκια που βάζουν οι Αυστραλοί είναι λίγο αστεία για το συγκεκριμένο μηχανάκι. Προτιμώ πιο συντηρητικές λύσεις που λύνουν ουσιωδώς το πρόβλημα του ανεπαρκούς φωτισμού και παράλληλα εξοικονομούν ρεύμα.

Έτσι επισκέφθηκα τον φίλο μου τον Γιάννη στη www.xenonlights.gr που ανέλαβε και την σύνδεση της βάσης του GPS για τη ρευματοδότηση της από τα φώτα θέσης.

Η επιλογή έγινε και τοποθετήθηκε kit της Philips σε LED Dual Color. Τα δοκίμασα και σε περιοχές χωρίς καθόλου φωτισμό και το αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από εντυπωσιακό. Τα “μεγάλα” αναλαμβάνουν και ρόλο φώτων ομίχλης.

2 Likes

2 Σεπτεμβρίου 2017

Σήμερα ήρθε η μέρα να τοποθετηθούν οι προστασίες πλαισίου (από μπότες και λοιπά “ατυχήματα”)

Λίγα tie wrap, ταινία 2πλής όψης και σε λίγα λεπτά είμαστε έτοιμοι!

2 Likes

9 Σεπτεμβρίου 2017

Πρόσφατα είχε ήρθε από ebay Αγγλίας και η πολύ-αναμενόμενη αλουμινένια ελαφριά σχάρα με την Αμερικάνικη καταγωγή και επιτέλους σήμερα βρήκα το χρόνο να τη τοποθετήσω και αυτή.

Είχα ήδη εφοδιαστεί με ένα έξτρα (δεύτερο) φτερό για την ουρά της μηχανής το οποίο έπρεπε να τρυπηθεί και αφού θα πρόσθετα ένα κάποιο μικρό βάρος βάζοντας την αλουμινένια σχάρα έπρεπε να απαλλαχθώ από ένα αντίστοιχο ή ακόμη μεγαλύτερο βάρος, δηλαδή αυτό:

Έτσι αφού τρυπήθηκε το φτερό και απαλλάχθηκα από την κατά τα άλλα πολύ κομψή βάση πινακίδας, τοποθετήθηκε η αλουμινένια σχάρα και η νέα βάση πινακίδας η οποία ήρθε επίσης πρόσφατα από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου:

3 Likes

16 Σεπτεμβρίου 2017

Σήμερα τοποθετήθηκαν τα αυτοκόλλητα προστασίας στις μπροστινές μπουκάλες και με αυτά ολοκληρώθηκε ότι αφορά τη προστασία της μηχανής από πτώσεις, πέτρες κτλ.
Έπρεπε να ψαλιδιστούν σε τραπέζιο σχήμα ώστε να εφαρμόσουν σωστά στο κωνοειδές τμήμα των καλαμιών. Το αριστερό αυτοκόλλητο από λάθος υπολογισμό ψαλιδίστηκε ανάποδα, δε βαριέστε… το άφησα έτσι για το κακό το μάτι!

2 Likes

20 Σεπτεμβρίου 2017

Εν όψη τριήμερης On/Off-άδας ήρθε η ώρα για τη πρώτη αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιού. Ο χιλιομετρητής πλησιάζει τα 750 χλμ.

2 Likes

25 Οκτωβρίου 2017

Εποχιακή αντικατάσταση ελαστικών.
Έφυγαν τα “καλοκαιρινά” Bridgestone και μπήκαν τα χειμωνιάτικα Dunlop D952 80/100-21 (εμπρός) και D606 120/90-18 (πίσω).
Το πίσω ελαστικό είναι κατά τι μεγαλύτερο στο ύψος του προφίλ (αφού το εργοστάσιο προτείνει 120/80-18) αλλά δεν αισθάνθηκα καμία διαφορά στο ύψος της μηχανής.

3 Likes

3 Νοεμβρίου 2017

Τίποτα σπουδαίο, αγορά από ebay αυτοκόλλητα και τοποθέτηση τους στα προστατευτικά του ψαλιδιού. Η μελλοντική αντικατάσταση από το ντεπόζιτο των 14 lt που έχω ήδη παραγγείλει θα εξαφανίσει τα χαρακτηριστικά αναγνώρισης της μηχανής.

3 Likes

10 Δεκεμβρίου 2017

1800 km και ώρα για τη 2η αλλαγή λαδιών, να φύγουν και τα τελευταία πιθανά γρέζια από τη διαδικασία “στρωσίματος” του κινητήρα.

3 Likes

14 Ιανουαρίου 2018

Τα πράγματα είχαν έρθει μέσα στο Νοέμβριο (κάγκελα τοποθέτησης σαμαριών) και Δεκέμβριο (ντεπόζιτο 14 λίτρων) αλλά κάτι οι γιορτές κάτι το ασφυκτικό εργασιακό χρονοδιάγραμμα δεν έβρισκα χρόνο να τα τοποθετήσω.
Τη περασμένη εβδομάδα έφθασαν και οι νέες χούφτες και η σημερινή Κυριακή φαινόταν σαν θείο δώρο, απαλλαγμένη από κάθε άλλου είδους υποχρέωση. Για καλή μου τύχη είχαν χρόνο και κάποιοι από το μπύρο-παρεάκι μας κι έτσι όλη η μέρα πέρασε όμορφα. Μόνο που είχε ψόφο και δε ξέρω πόσοι από εμάς θα είμαστε αύριο/μεθαύριο κρεβατωμένοι…

Το αποτέλεσμα όμως αποζημιώνει!

Πρώτα μπήκαν τα κάγκελα για τα σαμάρια.

Μετά πήρε σειρά το ντεπόζιτο των 14 λίτρων.

Όπως βλέπετε και από τη τελευταία φωτό παραπάνω το λευκό πλέον κυριαρχεί οπότε αποφάσισα να αντικαταστήσω τις μαύρες χούφτες της SW-Motech (Cobra) με νέες της Barkbusters (VPS) σε άσπρο/μπλε χρώμα.

Αργότερα θα φτιάξω κάποια αυτοκόλλητα για τα πλαϊνά καπάκια ώστε να ενισχύσω λίγο ακόμη το μπλε χρώμα. Όπως είναι σήμερα:

4 Likes

Χθες μου ήρθε e-mail από motocal ότι τα αυτοκόλλητα μου είναι έτοιμα και τα έστειλαν 14 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με το track Number είναι ήδη Ελλάδα από σήμερα.

2 Likes

Ήρθανε πριν λίγο!!!
Ο τύπος που τα φτιάχνει βρίσκεται στην Ιρλανδία ( www.motocal.com ). Έχει ένα πολύ καλό πρόγραμμα για να φτιάχνεις τα δικά σου αυτοκόλλητα -μπροστά στο PC- που αν του πάρεις ελάχιστα τον αέρα φτιάχνεις θαύματα.
Ήδη ετοίμασα άλλο ένα σετ το οποίο προσάρμοσα στα χρώματα του 701 :laughing::laughing::laughing: Αν θελήσω να το παραγγείλω στο μέλλον θα χρειαστώ νέα μάσκα και φτερό. Διασκέδασα πολύ όμως με τον σχεδιασμό.

Το ΣΚ έχει δουλειά!

2 Likes

Και μια γεύση από εναλλακτικά σχέδια:


4 Likes

Λοιπόν, είμαι ανυπόμονος…

Τα αυτοκόλλητα τα τοποθέτησα πολύ-πολύ εύκολα. Η ποιότητα τους είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ από κάθε άποψη. Από ότι κατάλαβα είναι 2 φύλλα ενωμένα (ένα διάφανο προστασίας και ένα εσωτερικό με τα γραφικά). Η κόλλα είναι πολύ δυνατή.
Για τη τοποθέτηση τους χρειάστηκα:

  1. ένα ψεκαστήρα κηπουρικής με νερό και απορρυπαντικό πιάτων σε ποσοστό 5%
  2. ένα πανάκι για το καθάρισμα του νερού
  3. λίγο χαρτοταινία
  4. κοπίδι (μικρές διορθώσεις στα τελειώματα του αυτοκόλλητου (της τάξης του ενός χιλιοστού)
  5. και μια λαστιχένια σπάτουλα ζαχαροπλαστικής (το σημαντικότερο εργαλείο)
  6. πιστολάκι μαλλιών (δεν φαίνεται στη φωτό)

Εκκρεμεί η τοποθέτηση του αυτοκόλλητου της μάσκας αλλά έχω παραγγείλει μία έξτρα για να μη χαλάσω το εργοστασιακό αυτοκόλλητο που έχει η υπάρχουσα (λογικά μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχει έρθει).

Με βόλεψε πολύ η motocal και τα αυτοκόλλητα της στρώνουν πολύ όμορφα πάνω στα πλαστικά τα οποία έπλυνα ευλαβικά πριν ξεκινήσω τη τοποθέτηση.

6 Likes

Τοποθετήθηκαν τα Αυτοκόλλητα στα καπάκια. Αφαιρέθηκαν οι μπλε γραμμές που είχα βάλει στο ντεπόζιτο γιατί ήταν κάπως ξεκάρφωτες πλέον.
Προστέθηκαν κάποια διαφημιστικά αυτοκόλλητα στο ντεπόζιτο για να “γεμίσει” λίγο, αν κάτι δεν αρέσει σχολιάζετε ελεύθερα!
Εκκρεμεί το αυτοκόλλητο της μάσκας μέχρι να έρθει η νέα, στο μεταξύ το τοποθέτησα πρόχειρα να δω πως φαίνεται.

5 Likes

Σούπερ! :+1:

1 Like